05-11-2009, 19:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-11-2009, 19:24 PM ja muutjaks oli metsakohin.)
(05-11-2009, 00:23 AM)Laurimetall Kirjutas: Tere!
Algaja traktoristina on mul tekkinud mõned küsimused traktori T-40AM kohta.
1. Nimelt traktoril on peal kompressor ,kuid toru mis läheb rõhuregulaatorist paaki on kadunud ja plaan uus toru teha ,kuid ma ei tea ,kust see toru seal originaalis läheb. Hea ,kui keegi saaks mingi pildi teha ,kuidas see rõhuregulaator ja see toru ,mis läheb rõhuregulaatorist paaki seal originaalis on.
2. Siis on mul küsimus veel reversi hoova kohta ,et lugesin raamatust ,et alumises asendis on edaspidikäigud , keskmises tagurpidikäigud ja üleval aeglased käigud. Kas siis pmst on tegu aeglustiga kõikidel käikudel ?Kas see on nii? Mul see reeversi hoob oli üldse kinni roostetanud ja läks aega enne ,kui ma selle liikuma sain. Kuid raamatut loen linnas ja hetkel pole ma traktori juures.
3. Veel huvitaks mind ,et kas esisilda saab kuskilt välja lülitada või on see pidevalt taga ? Või on seal mingi peenem süsteem?
4.Lugesin ,et T 40 el on eelsoojendusküünal. Kas seda praktikas kasutatakse ja on sellest üldse abi? Ma pole seda veel katsetanud ja võimalik ,et see ei töötagi üldse. Remondi huvites tahaks teada ,kus see küünal muidu asub?
5. Kuna gaasipedaal ei töödanud siis reguleerisin seal ühte varrast ja sain gaasipedaal tööle. Nüüd on selline küsimus ,et kas käsigaasi maha lükates peab mootor seiskuma. Raamatus oli kirjas muidu ,et dekompressiooni ei tohiks seiskamiseks kasutada ,kuid samas oleks mugav ,kui käsigaasi mahalükates mootor ei seiskuks vaid jääks madalal tühikäigul käima ,et kuskil kännust üle sõites ja gaasi lahti lastes mootor ei seiskuks (see käsigaas seal liigub ,kui august läbi sõita). Enamasti sõidan ikka pedaaliga. Kas dekompressiooni kasutades mootori seiskamiseks lõhub midagi ?
6.Kui rooli on töötava mootoriga raske kohapeal keerata aga sõites on enamvähem ,kas siis tohib keerata roolikarbil rõhuklappi kinnipoole ,et rooli kergemaks teha?
7.Kas tagumist jõuvõtuvõlli saab kuidagi panna ka teistpidipöörlema? Kuidas saab muuta tagumise jõuvõtuvõlli pöördeid? Saan aru ,et piduripedaali juures on kang ,millega saab lülitada jõuvõtu võlli siis kas mootoriga sünkroonis või siis ratastega sünkroonis aga kas seal on võimalik ka mingeid erinevaid kiiruseid kasutada peale mootori pöörete tõstmise. ( tean ,et belarussil on mingi varjant 540p/min ja 1000p/min).
8.Kas esisillaveolistel on külgmine jõuvõtuvõll või on see kuidagi vedava esisillaga seoses likvideeritud? Minu traktoril seda hooba pole. Nagu ma aru sain siis peaks olema väike kangikene siduri pedaali juues ,mis peaks laskma külgmist jõuvõtuvõlli lülitada siis kas ratastega või mootoriga sünkroonseks. Traktori armatuuril on alumiiniumist silt ,mis kirjeldab tagumise jõuvõtuvõlli lülitamist mootoriga või ratastega sünkroonseks,kuid selle joonisega on vasakul pool paraleelselt teine skeem ,kas see on selle külgmise jõuvõtuvõlli jaoks,mida minu traktoril vist pole?
9.Mis õli oleks mõistlik traktori mootoris, pumbas,käigukastis ,sildades tänapäeval kasutada? Lugesin ,et sildades ja käigukastis on ettenähtud TAP või TEP ,kui praegu on ka paremaid õlisid. Kas traktori laagreid ,ja muid määritavaid sõlmi kõlbab määrida tervel traktoril litool 24ga.
Sai hunnik tobedaid küsimusi ,kuid kindlasti on teisigi ,kes esimest korda traktoriga kokkupuutes selliseid asju tahaks teada saada.
1. Ise pole kasutanud, aga paljud on kompressori maha võtnud, iseasi, kui tahad piduritega käru kasutada - legaalselt, liikluses.
2. Aeglusti paigaldati ainult eritellimusel, seega üliharuldane nähtus.
3. Esisild ei ole klassikaline, diferentsiaaliga, vaid põrklinkidega, keeramisel saab välimine ratas lihtsalt kiiremini veereda. Mingit käsitsi lülitamist ei ole.
4. Eelsoojendusküünal peaks olema sisselaskekollektori küljes. Kui masin ront, siis ei pruugi töötada, vead juhtmetes või mis iganes.
5. Käsigaasi saad "pingutada" kapoti all, suht kabiini lähedal on hoova peal mutrid ja suured seibid, neid pinguta, aga pea piiri. Seisma jääb diisel ikka käsigaasist või vastava klapiga, mis sulgeb sisselaskekollektori.
6. Otsi siinsest foorumist, on muid võimalusi. Pealegi, palju neid kohapeal kergelt keeratavate esiratastega 40-eid ikka on?
7. Tagumisel võllil on ainult kaks võimalust sõltumatu (otse mootoriga) ja sünkroonne (koos ratastega). Külgmine jälle ülimalt haruldane asi, oli kunagistel Kommunaali tänavapühkimise masinatel.
8. Vaata eelmist punkti. Külgmine pole seotud esisillaga, esisild saab pöörlemise käigukasti alt.
9. Kõik sõltub, kui palju kasutad, kuidas rahakotis ruumi on. Julgen öelda, et vene õlid määrisid vene masinaid hästi, peamine on jälgida õli olemasolu vajalikes kohtades.
Ehk: probleem ei saa olla õlis, sest õli ei olnud!
Loe raamat läbi ja uuri aga edasi.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!