11-11-2009, 15:55 PM
(11-11-2009, 13:16 PM)kass Kirjutas: ... pakuks üldse oma värvitaju järgi, et veljel ja porilaual on sinine triip, mitte roheline, nagu Sinul kirjeldatud.
Roheline.
Need triibud on selle ratta üks suurimaid peavalusid. Millegipärast peale selle ratta omandamist (äkitsi muutunud temperatuuri ja niiskuse tõttu?) hakkas nende triipude värvkate üsna jõudsalt murenema ja maha koorduma kildhaaval. Kui jälle kaltsuga tolmu puhastad ja eriti kui galvaanikat poleerid, siis rohevärvi tükid aga tulevad. Olen kasutanud rohelise värvi hädapärast parandust, aga see pole see...

Ma ei teagi, mida ma teen. Tõenäoliselt peaks kunagi kogu enam-vähem lahtise triibuosa eemaldama ja kogu triibutuse korraga uuesti tegema mingi kindlama tehnoloogiaga. Aga see eeldab nt rataste lahtivõtmist (st kodarate väljavõtmist) ja mis siis, kui mõni neist lahti ei tule? Mõtlen veel...
Kuldsed ääretriibud, muide, on kindlalt paigas ja kinni, jamad on seotud ainult selle rohelisega...
(11-11-2009, 13:16 PM)kass Kirjutas: Sadul on ilmselgelt hilisemast perioodist, juba kroomi järgi ja tegumoelt ka ei lähe sinna aastasse 1926, aga sadul pole muidugi peamine.
Võibolla aga... miks pidi vähekasutatud rattal sadulat vahetama? Konkreetse sõitja tagumiku jaoks ei sobinud? Lisaks - oled Sa kindel, et mingi tootja ei võinud juba 1926 selliseid sadulaid valmistada? Nt minu 1928. aasta Grandiosil (Taanis valmistet naisterahvaratas) on topetvedrudega sadul, kindlasti algne
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18