Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma?
#34

(18-11-2009, 15:03 PM)Mister X Kirjutas:  Kui mõni "lugupeetud" firma (näitena Mercedes-Benz) väljastaks mingisuguse aastapäeva puhul mõned eksempalrid tootmisest kõrvaldatud W123, siis räägitaks sellest ilmselt üldise respektiga.
Mersu puhul on suisa "nõutud" W124 taastootmist, seda küll ajal, kui tuli räigelt roostetav ja lagunev punnsilm müügile. Ja tõsised Mersu-fännid tahaks ka W126 taaselustamist, sest W140 oli ju suisa koleda välimusega ja see viimane on ka päris õudne auto, mis on küll hea aga üldse mitte oma seisusele kohaselt soliidne. Vaid too vahepealne W220 leidis ühise keele oma välimuse/omaduste osas tõsifännidega.
Elektroonikagizmod tuleb ära jätta, vanakoolile lisada vaid hädavajalik ja ongi olemas ideaalilähedane auto. Mersu ju tegi selliseid, mõlema mudeli lõpuaastatel. 1990-91 a. 500 või 560 W-126 ja 1994-95 a. W124 olid tõeliselt täiuslikud autod. Pole siis ka ime, et 1995 a. õige ja korraliku E500 W124 eest küsitakse siiani 177K eeku. Ja et 1995. W124 E300TD sedaan on kallim, kui sama varustusega paar kuud noorem samasuguses varustuses W210.

Auto siseruumi disaini saab alati vajadusel natuke kaasaegsemaks teha, seda ka tehti. Alates airbagide lisamisest rooli ja armatuuri. Paremaid pidureid panna, abs'i ja tc'd veel paremaks häälestada aga W124 paremat veermiku "juhitavuselt" pole enam vaja. See oli niigi ülihea ja lisaks vastupidav. Ehk kandevkere ja enamuse mehaanika muutmisel ei ole(olnud) vajadust. 9 aastat oli tegelikult ju arutult lühike aeg nii täiuslikku autot toota. Japsidel tuleb siiani iga aasta midagi "täiendada" sest nad ju ikka veel ei oska korralikult. Aga Mersu? G-wagen on õnneks veel olemas, muud head ja ilusad on nad kõik kas halbade või koledate vastu vahetanud.

Mis aga siis toda Nõukogude/Venemaa tehnikat puudutab: Lada veermik on siiani suurest enamusest autodest prem, seda just juhitavuse osas. Testitud AutoLehe ajal: LaSa absoluutselt suvalise Þigulli alla läksid "mahakantud" pragulised suverehvid, pukside/amortide korrasolek, rääkimata jooksude seadetest, oli tundmatu suurus ja see "ront" põikas põtra ja sõitis slaalomit ikka paremini, kui enamus uusi autosid! Ainus sõidumugavust ja juhitavust suurendav detail oli sportrool. Lisaks pole maailmas palju autosid, mis oleks soojemad Ladast ja Lada käimakott koos käiguvahetusega - selle kõrval on ka kõige kallimad superspordid tihtipeale fekaal kuubis! Ei ole ka mitet midagi ette heita Lada üldisele sõidumugavusele erinevatel teekatetel ega isegi liigsele mürale (06-versioonil) sest kasutatavad materjalid olid paremad, kui see tänane jubeplastik kõigil kärudel. Ja ei lagunenud see Lada ka arutult, rohkem oli see ebakvaliteetsete detailide, mitte autoehituslik probleem. Seega on vähemalt pool HEA auto tingimustest juba täidetud.

Mis oli ja on isegi väga halb Ladal: kere enda turvalisus, mida peaaegu polegi. Muidugi tähendab turvakere kaalu kasvu, mis jälle vähendab juhitavusnäitajaid, kuid sellevõrra on jälle moodsad "vidinad" vanadest üle. Vana lekkivat õliamorti ja moodsat gaasi ju ei saa võrrelda. Tegelikult on "kommunistid" ühe tänapäeva Venemaale 100% sobiva auto ehitanud: FSO Polonez! Olles seda ka omanud, julgen väita, et see oli kuradi hea auto (koos oma sotsialistlike kvaliteedivigadega). Aga selle auto kere oli maailma tipptasemel, kui veel võtta tema projekteerimise aeg 70'te keskpaik. Disainist tasu rääkidagi, selle taga oli ju ilmakuulus Giorgetto Giugiaro isiklikult.
Aga tema kere:
"An advantage of the Polonez is its passive safety. Crash tests were performed in 1994 according to EU safety regulations so that the Polonez could be exported worldwide. They proved the car to be very safe. The Caro 1.9GLD hitting a concrete block (without an energy-absorbing metal cage) with 40% of the front at 50 km/h (31 mph) survived very well. All doors could be opened without any difficulty, there were no critical injuries for passengers, and no fuel leakage occurred."
Ja sel autol polnud MITTE ÜHTE 21.sajandi tavalist aktiiv- ja passiivturvavarustust! Kapitalistid on lõpuks mokaotsast tunnistanud, et Bricklin oli õigustatult SV-1 aga Polonez pidanuks kandma tähist SV-2. Sest ta oli Safety Vehicle.

PS: kes teab säilinud esimese põlve Polonezi, andku teada!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Mossemees - 14-11-2009, 06:17 AM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: hundu615 - 14-11-2009, 10:09 AM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Kevin68 - 14-11-2009, 13:07 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: kass - 14-11-2009, 14:01 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: MartinL - 14-11-2009, 15:32 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Siim007 - 14-11-2009, 22:58 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Timm - 15-11-2009, 15:57 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Kadjakas - 15-11-2009, 15:20 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: aavu - 15-11-2009, 16:46 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Siim007 - 15-11-2009, 17:16 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: anski - 15-11-2009, 21:50 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Aspelund - 15-11-2009, 18:45 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: mighty tonka - 15-11-2009, 21:57 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: ennww - 17-02-2010, 11:37 AM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: via - 15-11-2009, 22:33 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: anski - 16-11-2009, 00:16 AM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: miniest - 16-11-2009, 01:17 AM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: PlyVal64 - 16-11-2009, 13:45 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Mossemees - 16-11-2009, 20:51 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Väravamehaanik - 16-11-2009, 21:32 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: PlyVal64 - 16-11-2009, 22:30 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Tegelane5 - 16-11-2009, 23:11 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: PlyVal64 - 17-11-2009, 13:03 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Väravamehaanik - 17-11-2009, 14:26 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: koterman - 17-11-2009, 16:34 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: smolin - 17-11-2009, 17:34 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: hobiautod - 17-11-2009, 17:48 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: anski - 18-11-2009, 01:50 AM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Killer666 - 18-11-2009, 11:43 AM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Tegelane5 - 18-11-2009, 14:09 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Mister X - 18-11-2009, 15:03 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: smolin - 18-11-2009, 20:09 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: PlyVal64 - 19-11-2009, 14:36 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: anski - 20-11-2009, 00:09 AM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Jesper - 18-11-2009, 15:54 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: anski - 18-11-2009, 22:44 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: Jesper - 19-11-2009, 15:40 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: via - 19-11-2009, 18:15 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: miniest - 16-02-2010, 14:22 PM
RE: Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma? - Autor: IIIFFFAR - 16-02-2010, 19:06 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne