20-11-2009, 00:09 AM
(21-04-2009, 23:29 PM)motamees Kirjutas: Panin tagastange külge. Keskmist osa pole hakanud üldse sättima/õgvendama. Nagunii tuleb midagi muud sinna ...Stange tuleb siis vist roostevaba torust...See mõtte realiseerumise aeg nüüd käes.
Lõikasin vana stange küljest kaks (kolmas oli mäda) kronsteini ära. Täpselt toru mõõtu freesiga lasin külgstangede sisse toru jaoks augud. Nii sai täpse stange asukoha kätte. Selle järgi töötlesin sama freesiga stange kronsale toru jaoks koha sisse. Rellakaga sirged (punasega märge)väljalõiked ja keevitus.
Nagu näha pildilt tegin ma ka ühtlasi kärukonksu. Nagunii üks nipitamine ja omavahel seotud ka.
Kõigepealt võtsin vana Saabi kärukonksu ja arutasin selle lahti.
Siis üritasime seda paenutada torupaenutuspingis, mille me puruks tõmbasime. Ilmselt on käru konksu juures kasutatavad materjalid väheke karmimad. Ega me siis jonni jätnud. Toru pitsiga punaseks ja ikkagi saime oma tahtmise.
Konksu esimese poole kinnitamiseks raami külge tegin ma mutrite ploki. Selle ploki ajasin mingist avast sisse ja nikerdasin ta piki raami poldiaukude kohale. Siis panis kohe kahe tikkpoldiga ta aukude juurde lukku. Pärast konksu külge pannes keerasin kordamööda tikkpoltide asemele kinnituspoldid.
Konksu tagumise kinnitusosa kronsad pidi külge takistama paigaldatud asendis. Kasutasin ära stange kronsteini keskmisi kinnitusi. Tegin ka konksu ja stange vahelise kinnituse. Las nad siis toetavad üksteist rasketel momentidel. Konks on eemaldatav. Fikseerimiseks on kasutusel üks plokikaane polt.