gaz 52-03 1989
#5

(22-11-2009, 19:21 PM)hulgus Kirjutas:  
(22-11-2009, 16:16 PM)mosseomanik Kirjutas:  Käigukastiga pean veel harjuma, kui 3 ja 4 käik saan normaalselt vahetatud, siis teise käigu sisse panek on ikka pikaajaline protsess ja alati, kas suurema või väiksema raginaga.

Oskad Sa vahesiduri/gaasiga käike vahetada? 1. ja 2. käik on sünkronisaatoriteta, 1.->2. vahetamiseks: käik välja-gaas lahti-kiirelt korraks sidur üles-alla, käik sisse. 3.->2. Alla vahetamiseks sama, aga siduri üleslaskmise momendiks täpselt nii palju gaasi, kui 2. käiguga sõitmiseks vaja oleks. (tegelikult on GAZ kastil 1.->2. vahetamiseks hea nipp, aga harjutamise asi, 1.ga imevähe hoogu ja hooga otse 2., aga tõesti NATUKESE hooga). Kui vahegaasi ja siduriga käiguvahetus selge, siis on võimalik ka (erandolukorras) ilma sidurita käike vahetada.

Koormata Gaz-iga võetakse paigalt ikka teise käiguga ja käik päris müravabalt ei lülitugi. Suur lülitusmüra tekib siis, kui sidur täielikult ei lahuta, samuti tekitavad seda mootori liialt kõrged tühikäigupöörded. Mida väiksemad on tühikäigupöörded, seda väiksema müraga läheb käik sisse. Gaz 53A-l kastas venelane käigukasti,millel III ja IV käik olid sünkroniseeritud, samu kaste kasutati ka pika raamiga 52-03 ja 52-01 markidel. Nendel autodel sai teist käiku kohalt võtmiseks lülitada väikese nipiga ka täiesti müravabalt. Selleks tuli esmalt lülitada läbi sünkronisaatori töötav III käik ja sealtkohe II käigu peale. Gaz 53A järglaseks sai 53-12, millel taandarengu käigus tehas loobus sünkronisaatoritest käigukastis ja ka teemaalgataja sõiduki aastaarv on suht uus, seega kui masinal ongi 53 k/kast, on see juba luksuseta. Aga võtmeks jääb ikkagi korralikult lahutav sidur ja mootori madalad tühikäigupöörded. Ka sõidupealt müravabalt kõrgemale käigule üle minnes on oluline, et vaba käigu ajal korraks sidurit üles lastes oleks mootori pöörded võimalikult alla kukkunud, et järgmist käiku kiirem ja kergem lülitada oleks. Mida kõrgemaks topeltsidurdamise ajaks mootori pöörded jäävad, seda aeglasemalt peale teistkordset sidurdamist tuleks viivitada käigu sisselülimisega, et oleks vähem müra ja hammasrataste haakumisest tekkivat kulumist.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
gaz 52-03 1989 - Autor: mosseomanik - 22-11-2009, 16:16 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: 2715 - 22-11-2009, 18:20 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: hulgus - 22-11-2009, 19:17 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: mosseomanik - 24-11-2009, 23:42 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: aavu - 25-11-2009, 17:51 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: mosseomanik - 15-04-2010, 19:38 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: Huck - 06-07-2010, 16:41 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: aavu - 06-07-2010, 19:05 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: 2715 - 06-07-2010, 22:26 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: Inc1 - 09-07-2010, 20:39 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: Huck - 12-07-2010, 12:43 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: mosseomanik - 17-07-2010, 20:07 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: hulgus - 17-07-2010, 23:28 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: Janka - 18-07-2010, 01:21 AM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: hulgus - 21-07-2010, 23:50 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: aavu - 22-07-2010, 09:49 AM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: zazik - 22-07-2010, 23:21 PM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: aavu - 23-07-2010, 09:39 AM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: koterman - 14-10-2010, 10:50 AM
RE: gaz 52-03 1989 - Autor: hulgus - 14-10-2010, 23:17 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne