27-11-2009, 15:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-11-2009, 15:59 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Veteran, Sina oled selle ajastu mees, kus Te kõik kooris vingusite ka Almade peale! Horch ja kompressor olid need õiged... ja neid oli ka Eestis. Ja mis hobiautod nad siis ikka olid, enamus olid igapäevases kasutuses. Ja tuletaks meelde Sullegi lihtmatemaatikat: 1977 (Unicu asutamine) - 25 (35) aastat = 1952(1942). Ja kõik need überkallid ja esinduslikud autod olid siis nooremad, kui 40 aastat. TÄNA on isegi minu ralli-Mosse Elite(1966) VANEM, kui siis oli Eesti kõige-kõige kompressor. EMW-BMW oli siis suisa tutikas auto, viimased mudelid mõni aasta üle 20'ne...
Aga miskipärast paljud selle ajastu Tegijad mehed eesotsas Märt Karu või Teearuga (liidulise restaureerimiskonkursi võitja tsikliga) ei võta vinguda vaid naudivad ja sõidavad (kurat-teab-millega). Teearu on isegi 740 diisliga Hiiumaal käinud aga ka vana ennesõjaaegse Mersuga rallitanud. Kuniks kõlbab sellistel avatud maailmavaatega meestel, ja loomulikult ka härra Laanojal oma DKW'ga, koos sõita ja elu nautida noorte inimeste ja noore vanatehnikaga, ei võeta ühtegi "vana pussu" vingumist kuulda. Ära pahanda, eks! Laanojal on tema uunikum siiani alles ja ka Enno hoidis Pullmanni ning müüs selle eestlasele aga kus on suur enamus nendest vanade tegijate "õigetest" uunikumidest? OK, Levatekis on ja AU neile. 1 Zis ja paar lahtist Admirali (mitte just parimas konditsioonis) lisaks üksikud prantslased jne.
Uunikum on auto, mis on üle 25 aasta vana. Ja väärtuslik ehk Musta Numbriga masin, mis 35+ aastat ja täisoriginaalis. Lihtsalt täna on meil küsimus (võttes näiteks sellesama Senator-A), kas 30 aastat vana täisoriginaal luksusautot võtta samaväärselt BMW 340'ga aastal 1979-80? Nagu me ka vanadelt uuniku-rallide piltidelt näeme, siis MIS KURAT SEAL ON VAHET? Veebruaris 2010 on kasutaja sysi 1980 E12 BMW 518 täpselt samaväärne auto ja Priit Peljo oma veel kõvem sõna.
EDIT: et teha suisa puust ette ja punaseks. M-B 290 W18 ja W18-II toodeti väidetavalt kokku 3929 autot vahemikus 1933-1937. Kuid see oli tohutu tehase üks paljudest mudelitest ja ei midagi "erilist". Aga juba 70'tel oli ta "ulmeline unistuste auto" ja klubisse astudes võisid ukse jalaga lahti lüüa. Samas Eestis "ralliautona" olemas... nagu ka teine näide. Bricklin SV-1, toodeti 1974-76 kokku 2854 autot. Tegu oli ainsa ja väga-väga erilise mudeliga põhimõtteliselt coach-builderi värkstoast. Aga Raul vaatab, kuidas talvel rallisõitmise ajal oma auto uksed kinni saaks ja Teearu vaatab, kuidas lumerajal üüratu teljevahega driftida oleks.
Ja siis tooks veel ühe näite: E28 M535i, kokku toodetud üldse kogu ilma peale 10335 autot, seda ametliku M-registri andmeil. Jälle mobilest perfektne uunikum: automaadiga M535 1. omaniku auto, 9750 eur. See on üks kas 861'st või 718'st sellises konfiguratsioonis autost üldse. Sellised autod on juba täna tegijad ja mida aasta edasi, seda tegijamateks muutuvad. Juba täna on iidvana Musta Numbri kõlbulik Opel Kadett odavam...
![[Pilt: BMW340_49-52_11_haapsalu79.jpg]](http://www.eag.unicweb.ee/a-sks/BMW340_49-52_11_haapsalu79.jpg)
Aga miskipärast paljud selle ajastu Tegijad mehed eesotsas Märt Karu või Teearuga (liidulise restaureerimiskonkursi võitja tsikliga) ei võta vinguda vaid naudivad ja sõidavad (kurat-teab-millega). Teearu on isegi 740 diisliga Hiiumaal käinud aga ka vana ennesõjaaegse Mersuga rallitanud. Kuniks kõlbab sellistel avatud maailmavaatega meestel, ja loomulikult ka härra Laanojal oma DKW'ga, koos sõita ja elu nautida noorte inimeste ja noore vanatehnikaga, ei võeta ühtegi "vana pussu" vingumist kuulda. Ära pahanda, eks! Laanojal on tema uunikum siiani alles ja ka Enno hoidis Pullmanni ning müüs selle eestlasele aga kus on suur enamus nendest vanade tegijate "õigetest" uunikumidest? OK, Levatekis on ja AU neile. 1 Zis ja paar lahtist Admirali (mitte just parimas konditsioonis) lisaks üksikud prantslased jne.
Uunikum on auto, mis on üle 25 aasta vana. Ja väärtuslik ehk Musta Numbriga masin, mis 35+ aastat ja täisoriginaalis. Lihtsalt täna on meil küsimus (võttes näiteks sellesama Senator-A), kas 30 aastat vana täisoriginaal luksusautot võtta samaväärselt BMW 340'ga aastal 1979-80? Nagu me ka vanadelt uuniku-rallide piltidelt näeme, siis MIS KURAT SEAL ON VAHET? Veebruaris 2010 on kasutaja sysi 1980 E12 BMW 518 täpselt samaväärne auto ja Priit Peljo oma veel kõvem sõna.
EDIT: et teha suisa puust ette ja punaseks. M-B 290 W18 ja W18-II toodeti väidetavalt kokku 3929 autot vahemikus 1933-1937. Kuid see oli tohutu tehase üks paljudest mudelitest ja ei midagi "erilist". Aga juba 70'tel oli ta "ulmeline unistuste auto" ja klubisse astudes võisid ukse jalaga lahti lüüa. Samas Eestis "ralliautona" olemas... nagu ka teine näide. Bricklin SV-1, toodeti 1974-76 kokku 2854 autot. Tegu oli ainsa ja väga-väga erilise mudeliga põhimõtteliselt coach-builderi värkstoast. Aga Raul vaatab, kuidas talvel rallisõitmise ajal oma auto uksed kinni saaks ja Teearu vaatab, kuidas lumerajal üüratu teljevahega driftida oleks.
Ja siis tooks veel ühe näite: E28 M535i, kokku toodetud üldse kogu ilma peale 10335 autot, seda ametliku M-registri andmeil. Jälle mobilest perfektne uunikum: automaadiga M535 1. omaniku auto, 9750 eur. See on üks kas 861'st või 718'st sellises konfiguratsioonis autost üldse. Sellised autod on juba täna tegijad ja mida aasta edasi, seda tegijamateks muutuvad. Juba täna on iidvana Musta Numbri kõlbulik Opel Kadett odavam...
![[Pilt: BMW340_49-52_11_haapsalu79.jpg]](http://www.eag.unicweb.ee/a-sks/BMW340_49-52_11_haapsalu79.jpg)
![[Pilt: BMW340_49-52_10_80.jpg]](http://www.eag.unicweb.ee/a-sks/BMW340_49-52_10_80.jpg)