30-11-2009, 13:46 PM
Veidi taustainformatsiooni.
Minu teada on GAZi tehases pandud "kiisudele" (51dele) peale vähemalt kolme tüüpi kaste.
Alates 1946 kuni ca 1955 (vist selleni, kui mudeli tähise järele ilmus "A") oli kast kinniste külgedega, ainult tagant avatava luugiga. Sellise kastiga sarnanesid hiljem GAZ-63 kastid, olles 51 omadest vaid kõrgemad.
Kusagil 1955. aastast alates tehti avatavaks ka küljed, kuid siis ilmunud kast erines 1960-70ndate alguse kastist. Üks põhierinevusi oli selles, et tugevdusliist ei asunud külgedel, mille ülaosas, vaid alaosas.
Ja kusagil 1960ndatel läks kast selliseks, nagu ta säilis 51A tootmise lõpuni 1975. St tugevdusliist külgede ülaosas.
Peale nende kolme nn tehasekasti tuleb rääkida veel nn Kohila kastist, mille sulused erinesid tehasekasti omadest - tehasekasti sulused olid nn "sarvedega", Kohila kastidel aga teistsugused.
Mis mõõtudesse puutub, siis fotosid on neist kõigist säilinud hulganisti ning paari gabariitmõõdu, fotode ja mõne säilinud raudosa järgi teeb iga kasti kenasti valmis
Minu teada on GAZi tehases pandud "kiisudele" (51dele) peale vähemalt kolme tüüpi kaste.
Alates 1946 kuni ca 1955 (vist selleni, kui mudeli tähise järele ilmus "A") oli kast kinniste külgedega, ainult tagant avatava luugiga. Sellise kastiga sarnanesid hiljem GAZ-63 kastid, olles 51 omadest vaid kõrgemad.
Kusagil 1955. aastast alates tehti avatavaks ka küljed, kuid siis ilmunud kast erines 1960-70ndate alguse kastist. Üks põhierinevusi oli selles, et tugevdusliist ei asunud külgedel, mille ülaosas, vaid alaosas.
Ja kusagil 1960ndatel läks kast selliseks, nagu ta säilis 51A tootmise lõpuni 1975. St tugevdusliist külgede ülaosas.
Peale nende kolme nn tehasekasti tuleb rääkida veel nn Kohila kastist, mille sulused erinesid tehasekasti omadest - tehasekasti sulused olid nn "sarvedega", Kohila kastidel aga teistsugused.
Mis mõõtudesse puutub, siis fotosid on neist kõigist säilinud hulganisti ning paari gabariitmõõdu, fotode ja mõne säilinud raudosa järgi teeb iga kasti kenasti valmis

Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18