01-12-2009, 09:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-12-2009, 09:59 AM ja muutjaks oli valts.)
Endal kogemus 2007 aasta MB Sprinteriga. Poolpikk, täiskõrge, 2,2 td 85 kw.
Minu meelest vastab pea kõigile toodud nõudmistele.
Meil ka kasutusel tööbussina aga kuna objektid asuvad väga erinevates kohtades ja naljalt üle kuu aja ühe koha peal ei ole, siis on buss pea kogu aeg laetud. Sisse-ehitatud riiulid mõlemas küljes- üks täis väiksemaid tööriistu ja olmekraami, teisel pool kinnitusvahendid (naelad, kruvid, poldid jms- ikka 200-300 kg kogu aeg) Lisaks veel saed, kompressor, redelid, pukad ja ei tea mis kõik veel. Vahel ka tellingujupid.
Ilusti mahub kõik ära ja sõita selle koormaga on vägagi hea. Vahel kui peab ka vagunelamu või tellinguid täis piduritega haagise sappa panema, siis jääb mootor nõrgaks aga eks neid saab ka suuremaid valida. See 2,2 ongi minuteada kõige väiksem Mersul.
Kliirens on väga kõrge, mingeid segavaid plastvidinaid kah kusagil ei ripu.
Momenti on sooja mootoriga piisavalt juba ka madalatel pööretel, seega hea pehmemal pinnasel või muudes keerulisemates kohtades ukerdada. Suvel proovisin sõbra 2008 aasta Peugeoti bussi (boxer äkki?) ja see tahtis ikka kõvasti rohkem pööret ja tuuritamist saada et koormatud autotreileriga manööverdada. Tehasest tulnud juba tugevdatud veermikuga.
Meil on mersule ostetud ka lumeketid, et ekstreemsemateski kohtades toimetada. Kui ketid peal siis ronid pea igasugusest lumest välja. Talvel meil kasutusel Nokiani lamellrehvid ja vähemalt mina ei kipu enam üldse naela ostma. Kui ikka talvel enamus aega kesk- ning põhja soomes ilma probleemideta hakkama saab siis kus seda naela veel vaja.
Samuti on positiivne avar ja mugav salong. 200-300 km ühe jutiga sõita pole mingi küsimus, juhile isegi mugavam kui sõiduautoga sest istumine on kõrgem ja toekam. Püsikiirushoidja on samuti väga mugav option.
Kahe kaassõitja puhul kipub kere väga pika sõidu peale (500 km) veidi kangeks jääma aga eriliseks probleemiks pole see kunagi olnud. Eelmisel suvel sai käidud ka Lõuna-Prantsusmaal 3600 km üks ots, kolmekesi ja kolme päevaga. Kõik jäid ellu.
Mis vedavasse silda puutub siis kui buss pidevalt ikka vähemalt 50% ulatuses koormatud on siis on tagavedu täitsa OK. Olen ka täiesti tühja kongiga eelmise aasta novembrilõpu lumetormis Tallinna vahel ukerdanud ja siis oli küll nii et kui mõnda väiksemasse tänavasse sisse keerasid, siis sinna ka mõnda jeebivendi ootama jäid.
Negatiivse poole pealt tasub ehk mainida seda, et kummalisel kombel on alates ostmisest söönud parempoolse esirehvi väliskülge. Korduvalt selle murega Silberis käinud aga neilegi see müstikaks jäänud.
Pikkade otsade peal sööb ka veidi õli, nii et seda võiks jälgida. Kuigi Silberis öeldi ostmise ajal et mingit õli pole vaja lisada ja kohtume alles esimeses hoolduses 40 0000 km pärast, siis meie oleme selle aja peale 4-5 l õli juurde pannud. Aga sõidetud on ka muidugi pikki otsi ja mis mootor see on mis õli ei võta.
Kui talvel üle 20 kraadi pakast siis ei taha kohe väga hästi käima minna, peab mõned korrad meelitama. Praeguseks juba ka Webasto peal aga korraliku külmaga pole veel proovida saanud.
Muid probleeme pole olnud, praeguseks kella peal 60 K
Ise ostaks igal juhul ka järgmiseks bussiks Mersu.
Terv,
Vallo
Minu meelest vastab pea kõigile toodud nõudmistele.
Meil ka kasutusel tööbussina aga kuna objektid asuvad väga erinevates kohtades ja naljalt üle kuu aja ühe koha peal ei ole, siis on buss pea kogu aeg laetud. Sisse-ehitatud riiulid mõlemas küljes- üks täis väiksemaid tööriistu ja olmekraami, teisel pool kinnitusvahendid (naelad, kruvid, poldid jms- ikka 200-300 kg kogu aeg) Lisaks veel saed, kompressor, redelid, pukad ja ei tea mis kõik veel. Vahel ka tellingujupid.
Ilusti mahub kõik ära ja sõita selle koormaga on vägagi hea. Vahel kui peab ka vagunelamu või tellinguid täis piduritega haagise sappa panema, siis jääb mootor nõrgaks aga eks neid saab ka suuremaid valida. See 2,2 ongi minuteada kõige väiksem Mersul.
Kliirens on väga kõrge, mingeid segavaid plastvidinaid kah kusagil ei ripu.
Momenti on sooja mootoriga piisavalt juba ka madalatel pööretel, seega hea pehmemal pinnasel või muudes keerulisemates kohtades ukerdada. Suvel proovisin sõbra 2008 aasta Peugeoti bussi (boxer äkki?) ja see tahtis ikka kõvasti rohkem pööret ja tuuritamist saada et koormatud autotreileriga manööverdada. Tehasest tulnud juba tugevdatud veermikuga.
Meil on mersule ostetud ka lumeketid, et ekstreemsemateski kohtades toimetada. Kui ketid peal siis ronid pea igasugusest lumest välja. Talvel meil kasutusel Nokiani lamellrehvid ja vähemalt mina ei kipu enam üldse naela ostma. Kui ikka talvel enamus aega kesk- ning põhja soomes ilma probleemideta hakkama saab siis kus seda naela veel vaja.
Samuti on positiivne avar ja mugav salong. 200-300 km ühe jutiga sõita pole mingi küsimus, juhile isegi mugavam kui sõiduautoga sest istumine on kõrgem ja toekam. Püsikiirushoidja on samuti väga mugav option.
Kahe kaassõitja puhul kipub kere väga pika sõidu peale (500 km) veidi kangeks jääma aga eriliseks probleemiks pole see kunagi olnud. Eelmisel suvel sai käidud ka Lõuna-Prantsusmaal 3600 km üks ots, kolmekesi ja kolme päevaga. Kõik jäid ellu.
Mis vedavasse silda puutub siis kui buss pidevalt ikka vähemalt 50% ulatuses koormatud on siis on tagavedu täitsa OK. Olen ka täiesti tühja kongiga eelmise aasta novembrilõpu lumetormis Tallinna vahel ukerdanud ja siis oli küll nii et kui mõnda väiksemasse tänavasse sisse keerasid, siis sinna ka mõnda jeebivendi ootama jäid.
Negatiivse poole pealt tasub ehk mainida seda, et kummalisel kombel on alates ostmisest söönud parempoolse esirehvi väliskülge. Korduvalt selle murega Silberis käinud aga neilegi see müstikaks jäänud.
Pikkade otsade peal sööb ka veidi õli, nii et seda võiks jälgida. Kuigi Silberis öeldi ostmise ajal et mingit õli pole vaja lisada ja kohtume alles esimeses hoolduses 40 0000 km pärast, siis meie oleme selle aja peale 4-5 l õli juurde pannud. Aga sõidetud on ka muidugi pikki otsi ja mis mootor see on mis õli ei võta.
Kui talvel üle 20 kraadi pakast siis ei taha kohe väga hästi käima minna, peab mõned korrad meelitama. Praeguseks juba ka Webasto peal aga korraliku külmaga pole veel proovida saanud.
Muid probleeme pole olnud, praeguseks kella peal 60 K
Ise ostaks igal juhul ka järgmiseks bussiks Mersu.
Terv,
Vallo
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon