01-12-2009, 20:13 PM
Olen kasutanud juba 9 a. Jumperit. Alguses oli lühike ja madal variant, 2006 aastast on mu seltsiliseks see keskmine kere, seisan sees vabalt püsti, kõrgust on seest vist 2 m, kere ise kah mitte see kõige pikem. Mootoriks 2,8 HDI, umbes siis sama, mis sul endal praegu.. Minu buss on küll see reisijate variant, istmed sees, kuid kandevõime on ikkagi 1100 kg.
Webasto on peal, kasutan seda küll ainult külmemate ilmadega, noh, nii 12-15 ja üle selle. Sõitnud olen 170 tuhhi, ette tuli vaid üks probleem käsipiduriga - lihtsalt üks liigend kõhu all oli liiga kuiv, see kah oma viga rohkem. Õli ei võta, sõidan lahedalt 30 000 km hooldusest hoolduseni ja tilkagi pole vaja olnud juurde panna. Ei saa öelda, et tilkagi ei võta, aga see on nii vähe, et ei märkagi. Rooli taga on ruumi igasugust mõõtu inimesele - istet saab liigutada piisavalt palju. Mis mulle meeldib - kere on samalaadsete kaubikute seas Jumperil/boxeril/fiatil kõige laiem. See sai omal ajal ka otsustamise juures oluliseks pointiks. Muuseas - minu meelest on Jumperil mugavaimad istmed kaubikute hulgas.
Minu variandil on 15.tollised veljed, aga kui kaubikut vaadata, siis nel on reeglina suuremad. Tänu suurele mootorile on esiots maale ikka suht lähedal, kuid kinni pole kuskile jäänud - eks juhil on ju silmad ja pea, et vaadata, kuhu sõidab. Mootor on vägagi toimekas - olen taga vedanud 1,5 tonnist karavani läbi Euroopa (pikim reis 7000 km.) Samuti suuremat piduritega treilerit kahetonnise traktoriga ja Lõuna-Eesti mägedes võttis masin rahulikult tõuse 90-ga. Mõnus on tunda sellistes situatsioonides, kuidas mootor agaralt toimetab. Seepärast olen alati öelnud - mootori koha pealt ei maksa kokku hoida. Enne las haukab grammi rohkem kütust, aga mehe masinal peab jõudu olema
! Kütusekulu ongi suvel enam-vähem 9 l kandis, pikal teel isegi alla, talvel tuleb oma 10 ja natuke üle selle, oleneb, kui sageli webastot kasutad. Tagumise ruumi saab soojaks lisaradikaga, mis on keskmise istmerea all. Ise kasutan bussi 6-kohalisena, tagumise rea võtsin välja - nüüd rohkem ruumi igast stuffi vedada.. On olnud kuulda, et uuem toodang (Boxer enamjaolt, teisi ma ei ole kuulnud) ei ole nii kasutajasõbralik, et tuleb ette igasuguseid jaburaid rikkeid jne. Ei oska ses suhtes midagi öelda, ise olen sellest prii.
Webasto on peal, kasutan seda küll ainult külmemate ilmadega, noh, nii 12-15 ja üle selle. Sõitnud olen 170 tuhhi, ette tuli vaid üks probleem käsipiduriga - lihtsalt üks liigend kõhu all oli liiga kuiv, see kah oma viga rohkem. Õli ei võta, sõidan lahedalt 30 000 km hooldusest hoolduseni ja tilkagi pole vaja olnud juurde panna. Ei saa öelda, et tilkagi ei võta, aga see on nii vähe, et ei märkagi. Rooli taga on ruumi igasugust mõõtu inimesele - istet saab liigutada piisavalt palju. Mis mulle meeldib - kere on samalaadsete kaubikute seas Jumperil/boxeril/fiatil kõige laiem. See sai omal ajal ka otsustamise juures oluliseks pointiks. Muuseas - minu meelest on Jumperil mugavaimad istmed kaubikute hulgas.
Minu variandil on 15.tollised veljed, aga kui kaubikut vaadata, siis nel on reeglina suuremad. Tänu suurele mootorile on esiots maale ikka suht lähedal, kuid kinni pole kuskile jäänud - eks juhil on ju silmad ja pea, et vaadata, kuhu sõidab. Mootor on vägagi toimekas - olen taga vedanud 1,5 tonnist karavani läbi Euroopa (pikim reis 7000 km.) Samuti suuremat piduritega treilerit kahetonnise traktoriga ja Lõuna-Eesti mägedes võttis masin rahulikult tõuse 90-ga. Mõnus on tunda sellistes situatsioonides, kuidas mootor agaralt toimetab. Seepärast olen alati öelnud - mootori koha pealt ei maksa kokku hoida. Enne las haukab grammi rohkem kütust, aga mehe masinal peab jõudu olema

Üks põka peab majas olema.