07-12-2009, 13:34 PM
Sillu, kui jääks ka vaid autode ðassiidele ehitatud tehnika peale, peaks sedasorti uurimist kuhjaga olema?
Sest olgem ausad, TA on täpselt sama asi, Nuia plekk-kuudiga (kahtlustan, et üks selline on meil ka Talveralli raja ääres) GAZ-69 sama etc. Need on kõik tugevad modifitseerimised ehk ratsionaliseerimised. Põhimõtteliselt kerestajad, mitte autotehased. Alahindamata nende tähtsust Eesti autokultuuris.
Reaalne AUTO ehitus oli peaaegu algusest lõpuni koos sptsiifiliste valudetailidega ju vaid Estonia vormel (roolikarp, pidurid, konduktoris keevitet raam jne). Siis ET-500/600 ja järgmine oligi Rex-Vilgas ning veel hiljem Estfield. Mina ise loen autoehituseks protsessi, kus raamist istmeni kogu auto projekteeritakse ja valmistatakse kohapeal. Mootori ise valmistamine on alati olnud vaid üksikute suurimate "õigus" ja käimasid toodavad iseendale üldse paar firmat, enamus kasutavad spetstehaste tooteid.
Oluline on vaadata AUTOehituse kohalt WMI-koodi olemasolu. Eestile on eraldatud vahemik V6-VO ehk siis V6, V7, V8, V9, VA-VO ehk kokku äkki 19 erineva algusega WMI-koodi, millega saab alata Eestis ehitatud autode VIN. Kõik, kes toodavad aastas alla 500 masina, peavad kolmanda kohana kasutama numbrit 9. Rexeril on selleks Eesti kõige esimene WMI - V69. Palju on SAE Eestile väljastanud WMI'sid, ei tea. 500 usd eest saaks teada
Sest olgem ausad, TA on täpselt sama asi, Nuia plekk-kuudiga (kahtlustan, et üks selline on meil ka Talveralli raja ääres) GAZ-69 sama etc. Need on kõik tugevad modifitseerimised ehk ratsionaliseerimised. Põhimõtteliselt kerestajad, mitte autotehased. Alahindamata nende tähtsust Eesti autokultuuris.
Reaalne AUTO ehitus oli peaaegu algusest lõpuni koos sptsiifiliste valudetailidega ju vaid Estonia vormel (roolikarp, pidurid, konduktoris keevitet raam jne). Siis ET-500/600 ja järgmine oligi Rex-Vilgas ning veel hiljem Estfield. Mina ise loen autoehituseks protsessi, kus raamist istmeni kogu auto projekteeritakse ja valmistatakse kohapeal. Mootori ise valmistamine on alati olnud vaid üksikute suurimate "õigus" ja käimasid toodavad iseendale üldse paar firmat, enamus kasutavad spetstehaste tooteid.
Oluline on vaadata AUTOehituse kohalt WMI-koodi olemasolu. Eestile on eraldatud vahemik V6-VO ehk siis V6, V7, V8, V9, VA-VO ehk kokku äkki 19 erineva algusega WMI-koodi, millega saab alata Eestis ehitatud autode VIN. Kõik, kes toodavad aastas alla 500 masina, peavad kolmanda kohana kasutama numbrit 9. Rexeril on selleks Eesti kõige esimene WMI - V69. Palju on SAE Eestile väljastanud WMI'sid, ei tea. 500 usd eest saaks teada