13-12-2009, 23:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-12-2009, 00:21 AM ja muutjaks oli valdo.)
ETK "ETEKA", 1940.a. algus.
Tean aastat nii täpselt seetõttu, et minu erakogus on ETK Original, raaminumbriga 7111, tehtud Sinu rattast 4 ratast varem
Ja minu Originalil on 1940. aasta Torpedo tagarumm.
Miks ma arvan, et Sinu oma pole Original, vaid Eteka? Aga seepärast, et NSU tagarumm oli ETEKA juures kasutusel, Originalid olid kõik Torpedo rummudega. Ja ETEKA-l oli esikahvlikrooni nikeldatud katte "seelik" palju madalam kui Originalil.
Minu erakogus on olemas üks selline täisoriginaalne ja ülivähe kasutatud ETEKA (sh all on algsed heas korras rehvid ja kasutamata võtmed asuvad rattakotis). Ka 1940. aastast, aga raaminumbri järgi veidi Sinu rattast hilisem. Selle restaureerimisega ma tegin just algust, kevadeks peab kõik valmis olema (hetkel on kõik täiesti algosadeks võetud, sh ka kodarad ratatest välja). Kuigi minu ETEKA on ülivähe kasutatud, on ratas siiski saanud aja jooksul siit-sealt roostest pureda ja selgus, et ca 20% värvkattest/kaunistutest ja ca 20% niklist tuleb siiski uuendada, st seda ei saa jätta sellisena, nagu ta on.
Kunagi panen enda ETEKA pildid siia, siis saad teada, milline üks ETEKA välja peab nägema. Teine umbes samas korras ja sama komplektne naisterahva ETEKA asub Palmses muuseumis.
Tean aastat nii täpselt seetõttu, et minu erakogus on ETK Original, raaminumbriga 7111, tehtud Sinu rattast 4 ratast varem

Miks ma arvan, et Sinu oma pole Original, vaid Eteka? Aga seepärast, et NSU tagarumm oli ETEKA juures kasutusel, Originalid olid kõik Torpedo rummudega. Ja ETEKA-l oli esikahvlikrooni nikeldatud katte "seelik" palju madalam kui Originalil.
Minu erakogus on olemas üks selline täisoriginaalne ja ülivähe kasutatud ETEKA (sh all on algsed heas korras rehvid ja kasutamata võtmed asuvad rattakotis). Ka 1940. aastast, aga raaminumbri järgi veidi Sinu rattast hilisem. Selle restaureerimisega ma tegin just algust, kevadeks peab kõik valmis olema (hetkel on kõik täiesti algosadeks võetud, sh ka kodarad ratatest välja). Kuigi minu ETEKA on ülivähe kasutatud, on ratas siiski saanud aja jooksul siit-sealt roostest pureda ja selgus, et ca 20% värvkattest/kaunistutest ja ca 20% niklist tuleb siiski uuendada, st seda ei saa jätta sellisena, nagu ta on.
Kunagi panen enda ETEKA pildid siia, siis saad teada, milline üks ETEKA välja peab nägema. Teine umbes samas korras ja sama komplektne naisterahva ETEKA asub Palmses muuseumis.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel