18-12-2009, 00:44 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-12-2009, 00:53 AM ja muutjaks oli motamees.)
(17-12-2009, 21:55 PM)Janka Kirjutas: ...Talvekuudel pole temast suurt lugu, aga suveks hädavajalik ja kahtlemata asjalik investeering...No tänud kenade piltide eest. Ja eks ma siis hoian sealt lõunapoolt esialgu suvel kaugemale.
Praegu aga on talv, karm talv, meil. Pole minu majas veel "päike looja" läinud päevasel ajal.
Ja selline lume, külma ja tuule kooslus on hea katsetamise aeg. Loodus trumpab autodisainereid üle, tehes tütre autost ideaalse voolujoonega masina.
Mina aga otsustasin katsetada bussi talvekindlust. Külma väljas 8 kraadi ümber. Paar kraadi siia-sinna, kuidas kunagi.
Hommikul panin katlasse tule alla. Autogaas töötab kenasti. Pidin küll pisut ootama, kuni gaas jõuab kohale. Alul proovisin ei hakanud katel. Mõtlesin siis praeahju tule teha. Sinna hakkas kenasti...ahah, poole lühem tee. Ootasin natuke ja proovisin katlasse uuesti, hakkas.
Päev läbi oli tuli all, õhtaks tuba soe. Kui juba kõetud, siis vaja ju ka magamine ära proovida. Magama minnes oli paljajalu põrandal pisut külm käia. Muidu kõik normis, nagu ikka elamus. Magama jäin tuule vihina ja lumekrabina peale. Hommikul ärgates tuba kenasti soe, ooo, põrand ka. Paljajalu juba kena käia. Panin riide, et minna tuppa hommikukohvile. No kurat, välja ei saa.
Juba eelmise õhtal märkasin väikest probleemi jääga. Jooksis pisut ukse vahele ja takistas seda. Sellest oli mul jalaga löömise koht teada. Andsin siis paar head obadust ja saingi kohvile. Jeee, enne vaja kohvi jaoks ka ruumi teha.
Uurisin päeva jooksul neid veetekkekohti ja külmumise probleeme.
No pranslased ei oska põhjamaa autot teha. See lükanduks PEAB teatud ajajärgul kinni külmuma meie kliimas. Õnneks oli/on mul plaanis nagunii selle lükandukse sisse ehitad "normaalne" uks. Kui ikka lükandukse vahel on selline jäähunnik, siis ei saagi ta ju liikuda.
Katust uurides leidsin ka sulamiskohad. Tagumine luuk ei ole üldse ette nähtud talvetingimusteks. Panen talveks sinna sääsevõrgu asemele soojusisolatsiooni. Mitte sellepärast, et mul toas külm oleks vaid sellepärast, et jääd ei tekiks. Huvitav on ka see, et klaasist katuseluuk ei lase sooja niipalju läbi. Samas pole ta ka seespoolt higine.
Teine sulamise koht on "tehnoloogiline". Lihtsalt mul on veel parempoolne ülemine kongi raam vahtu täis laskmata. Jätsin igaks juhuks, et juhtmeid saaks vajadusel veel vedada. Vasakult poolt raami pealt ei sula lund (seal vahtu täis). Katus iseenesest täiesti sulamisvaba Eespoolt lihtsalt tuul selle paljks lükand.
Talveks tuleks ka kabiini osa kardinaga eraldada. Seal ei ole radiaatorit ja on külmem. Õhkab külma ka kongi.
Kogu selle aja oli gaasipalloon jääs (reduktor ei olnud). Ilmselt tekitas aurustamise protsess niipalju külma. Enne katse lõpetamist proovisin veel külmkappi käima panna. Täitsa läks tuli alla.
Nüüd on jälle teada, mida täiendada.