29-12-2009, 23:17 PM
Mis puudutab korralikku kollase plastiga GAZ-21 rooli, siis tõepoolest on see üsna hinnatud kaup. Probleem seisneb aga selles, et rooli plast - kaseiinist tehtud karboliit - on tihtipeale üsna ebapüsiv materjal. Niiskuse, temperatuuri ja aja koosmõjus hgakkab ta tihtipeale lagunema - läheb pehmeks, levitab paha haisu ja pinnale tekib hallitusele sarnane kirme. Öeldakse, et rooliplast läheb nn "õitsema". Seda protsessi on võimatu tagasi pöörata, saab mingil määral vaid aeglustada. St tugevalt "õitsev" või "õitsenud" rool on pöördumatult kahjustatud.
Kui rooli plast on eelnimetatud "vähktõvest" rikkumata, siis sellised roolid on üsna hinnas - korralikumate isendite hinnad võivad küündida neljakohaliste arvudeni kroonides (ja sageli pole esimene number ka enam üks). Kui aga kusagilt rool "õitseb", siis see viib hinna järsult (kordades ja vahel kümnetes kordades) alla.
Et saada teada, millises seisus ja kuipalju rahaliselt väärt on Sinu rool(id), oleks mõistlik teha sellest kogu plasti pinda kujutavad korralikud fotod, mis võimaldaksid hinnata plasti olukorda. Ja kui selliste fotodega varustatult panna rool üles mõnda avalikku oksjonikeskkonda (nt osta.ee), siis seal kujunev lõpphind on selle reaalne turuhind. Siinse fooirumi vanatehnika turuplatsi eripära on selles, et müüja peab ise teadma, mis tema pakutav ese väärt on.
Kui rooli plast on eelnimetatud "vähktõvest" rikkumata, siis sellised roolid on üsna hinnas - korralikumate isendite hinnad võivad küündida neljakohaliste arvudeni kroonides (ja sageli pole esimene number ka enam üks). Kui aga kusagilt rool "õitseb", siis see viib hinna järsult (kordades ja vahel kümnetes kordades) alla.
Et saada teada, millises seisus ja kuipalju rahaliselt väärt on Sinu rool(id), oleks mõistlik teha sellest kogu plasti pinda kujutavad korralikud fotod, mis võimaldaksid hinnata plasti olukorda. Ja kui selliste fotodega varustatult panna rool üles mõnda avalikku oksjonikeskkonda (nt osta.ee), siis seal kujunev lõpphind on selle reaalne turuhind. Siinse fooirumi vanatehnika turuplatsi eripära on selles, et müüja peab ise teadma, mis tema pakutav ese väärt on.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18