04-01-2010, 21:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2010, 14:18 PM ja muutjaks oli valdo.)
Tegemist on 1960.a. naisterahvarattaga Riga-26.
Aastaarv on näha nii tagarummul kui ka raaminumbri lõpus, (19)60. Esirummul peab samuti olema aastaarvu sisaldav kirje "RVR 60": kui seda pole, pole esiratas õige.
Täiendaksin tehtud pildiseeriale toetudes Sinu esitet nimekirja puudu olevatest ja valedest detailidest:
- Sadul vale. Peab olema tagant sildiga "Riga" ja ka eest vedruga.
- Ketiratas koos vändaga vale. 1960.a. pidid olema kindlasti juba paksud "längus" kodarad, mitte viisnurkmuster. Mulle näib, et praegune vänt on ka ümarprofiiliga, Rigad olid kõik kandilisega
- Ketikaitse puudu
- Kell puudu
- Tööriistakott puudu
- Pumbahoidjad puudu
- Leistangi käepidemeotsad valed
- Ketipingutajad puudu
- Kogu esipidurisüsteem (trossiga) puudu
- Algne värvilahendus kadunud
- Kleidivõrgud puudu
Pedaalid näikse olevat kusjuures õiged. Riga tehases 1950ndate lõpul toodetud pedaalid tunneb mujal N. Liidus pedaalide hulgast ära järgmise eripära poolest - pedaali vändapoolses otsas on sissepressitud tekstid (ladina tähtedega) "RIGA" ja "OMEGA", teine teisel pool.
Kui aega saan, panen siia foorumisse võrdluseks ja restaureerimiseeskujuks pildid oma Riga-26 naisterattast, mille olen restaureerinud algses välimuses ja praktiliselt komplektsena (v.a. kleidivõrk).
Aastaarv on näha nii tagarummul kui ka raaminumbri lõpus, (19)60. Esirummul peab samuti olema aastaarvu sisaldav kirje "RVR 60": kui seda pole, pole esiratas õige.
Täiendaksin tehtud pildiseeriale toetudes Sinu esitet nimekirja puudu olevatest ja valedest detailidest:
- Sadul vale. Peab olema tagant sildiga "Riga" ja ka eest vedruga.
- Ketiratas koos vändaga vale. 1960.a. pidid olema kindlasti juba paksud "längus" kodarad, mitte viisnurkmuster. Mulle näib, et praegune vänt on ka ümarprofiiliga, Rigad olid kõik kandilisega
- Ketikaitse puudu
- Kell puudu
- Tööriistakott puudu
- Pumbahoidjad puudu
- Leistangi käepidemeotsad valed
- Ketipingutajad puudu
- Kogu esipidurisüsteem (trossiga) puudu
- Algne värvilahendus kadunud
- Kleidivõrgud puudu
Pedaalid näikse olevat kusjuures õiged. Riga tehases 1950ndate lõpul toodetud pedaalid tunneb mujal N. Liidus pedaalide hulgast ära järgmise eripära poolest - pedaali vändapoolses otsas on sissepressitud tekstid (ladina tähtedega) "RIGA" ja "OMEGA", teine teisel pool.
Kui aega saan, panen siia foorumisse võrdluseks ja restaureerimiseeskujuks pildid oma Riga-26 naisterattast, mille olen restaureerinud algses välimuses ja praktiliselt komplektsena (v.a. kleidivõrk).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel