26-01-2010, 02:03 AM
Aga kas kellelgi BR211 jäänuseid leidub?
Enda pargis paar probleemi: BR211-l on need mustad masinaruumi aknad katki, mis vedurit koos hoiavad, miski plekklamber sai asemele aretatud. Hea oleks kuskilt originaaljubin leida. On selline must plastmasskarp, mille seintest osa olid need mustad aknad ja mille sees istus raudplaatidest ballast.
Ja tähtsam asi: mõned aastad tagasi sattus kätte vanaaegse elektriveduri BR244 mudel. Oli läbi mängitud, restaureerimisega oli tükk tegemist. Kuna käiguosa 211 omaga identne, sai kõvasti kättesattunud 211 rappeid kasutatud. Ent üks asi jäi puudu - ühe pöördvankri külje pealt vooluklemm, mis ratastelt voolu võtab. Masin küll sõidab, aga kontakt teega on selle puuduva klemmi pärast halb.
Küsin seepärast, et tean, et 211 vedureid müüdi siin hulgi ja neid läks ka hulgi katki, minu käest on neid ajaloos läbi käinud vähemalt kolm, nende juppe olen kasutanud teiste masinate täiustamisel ja uute loomisel.
Enda pargis paar probleemi: BR211-l on need mustad masinaruumi aknad katki, mis vedurit koos hoiavad, miski plekklamber sai asemele aretatud. Hea oleks kuskilt originaaljubin leida. On selline must plastmasskarp, mille seintest osa olid need mustad aknad ja mille sees istus raudplaatidest ballast.
Ja tähtsam asi: mõned aastad tagasi sattus kätte vanaaegse elektriveduri BR244 mudel. Oli läbi mängitud, restaureerimisega oli tükk tegemist. Kuna käiguosa 211 omaga identne, sai kõvasti kättesattunud 211 rappeid kasutatud. Ent üks asi jäi puudu - ühe pöördvankri külje pealt vooluklemm, mis ratastelt voolu võtab. Masin küll sõidab, aga kontakt teega on selle puuduva klemmi pärast halb.
Küsin seepärast, et tean, et 211 vedureid müüdi siin hulgi ja neid läks ka hulgi katki, minu käest on neid ajaloos läbi käinud vähemalt kolm, nende juppe olen kasutanud teiste masinate täiustamisel ja uute loomisel.