26-01-2010, 02:40 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-01-2010, 04:01 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(25-01-2010, 23:16 PM)aavu Kirjutas:aavu, kui nii suure voolutarbega autol kui seda CRV on, pannakse 45 ampriline aku (armexi väide) ja selle käivitusvool on ka veel pisike, siis mida sealt tahta? Kui palju väheneb ka tuliuue pliiaku mahutavus -20 kraadi juures? Lisaks see, et vaid täiesti pilgeni täis ja suure soojusmahtuvusega aku on külmumiskindel, kui aku on kasvõi natukene juba tühjem, kardab ta külma. Mida tühjem, seda kartlikum. Ja uued tohutu elektritarbega masinad lühikestel sõitudel (eriti veel webastoga isendid) sõidavad enamasti pooltühjade akudega. Ja nii ongi sellest 45-amprisest sooja ilma akust -20 hommikul järgi ~5Ah jääk külmkäivitusvooluga X amprit. Hea, kui ta pole üldse lõhki külmunud. See ongi japside aga ka VAGi-masuudipresside suurim häda: varu pole grammigi. Moodsale diislile ei paneks mina Eesti oludes alla 85Ah ja 800A akut, moodsale suuremale bensukale 70/680. Oma elektrivabal putukal on 55/580 peal, et ikka uhkelt starteriga uhmerdada suudaks.(25-01-2010, 21:58 PM)PlyVal64 Kirjutas: Olematu mahutavusega aku on selge inseneripraak,Millised nõuded akule esitab tänane euroseadus?
Selles postituses olen meenutanud vene aja seadusi mälu järgi (kusagilt kuuldud).
PS: mingitel japsidel olen märganud, et aku on termoskotti pandud, see päästab külmaga palju. Need japside patareid võiks kõik odavasse termoskotti pakkida, üldse võib ka Talverallit silmas pidades vähe viletsamad akud neisse mässida. Koidulaga peaks juba sellise suure kätte saama ja odavad kuue-õlle piknikukotid maksavad üldse 25 eeku.
Edit: kes teab, palju moodsad autod oma käimashoidmiseks voolu vajavad? Tuled koos armatuuriga ise juba ~150W, istmesoojendused 2X~50W, ventilaator, tagaaknasoojendus ka miski 40-50W, raadio, kogu auto elektroonika koos pumpadega jne, kisub juba sinna 30 ampri juurde ja vaat et rohkemgi. No ja siis eelsüüde: selline tavaline on 150W, kokku siis 600W/50A. Viskasin kiirelt pilgu diisel-CRV asjadele: starter ise 2kW (bensukatel 1kW) ehk tahab 166 amprit (84A), genekas korralik 130 A. Liidame aga teoreetiliselt kokku sellise moodsama diisli käreda talvehommiku vooluvajaduse: 30+50+166= peaaegu 250A. Kuna külmkäivitusvoolu number antakse -18 kraadi juures ja üldiselt euronormide järgi, kus peab selle ampri juures olema akus alles 10 sekundi pärast 7,5 volti... siis mitu sekundit läheb selliste amprite juures, et akul pinget ei jätku mootori käivitumiseks vajaliku elektroonika töös hoidmiseks??? Mida külmemaks, seda hullemaks...