27-01-2010, 23:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2010, 23:09 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(27-01-2010, 16:49 PM)via Kirjutas: Just, see sinu matemaatika polegi finantsanalüüs, vahemalt mitte selle tõsises mõttes...kui sellist analüüsi rakendataks rahandusasutustes või ministeeriumites, siis...hoidkem "piip ja prillid"
Lõbus oleks küll
Oletagem, et elu käiks sellise matemaatika järgi ning on vaja minna autot tankima. Bensukas tehakse kõigepealt kindlaks auto mark
Kui tuled Vene tehnikaga, koef 0.5 siis bensu hind jagatakse sinu järgi 0.5, uuh. Baasinnast ca 17 EEK/l saab kohe 34 EEK/l
Kui tuleb kodanik Maybachl, tema koef on 5Bensu hind hoopis parem 17/5= ca 3,4 EEk/l
Via, päris huvitav.
Muuseas, seda saab läbi tegeliku finantsanalüüsi lausa välja arvutada, kui tuua siis lisamuutujatena puhas raha. See on kõik, alates ostuhinnast kuni makstud maksudeni välja. Kui võtta aluseks siin välja hõigatud mõte, et auto on VAID liiklusvahend A'st B'sse saamiseks, siis peakski Lada bensiin rohkem maksma


Aga kurat, nii me jõuaks kohe unistuste-kommunismi: igaühelt tema võimete kohaselt, igaühele tema vajaduste järgi.
Maybachi omanik on juba ette maksudega kõik kinni maksnud (see ongi võimete kohaselt), Lada omanik maksab aegamööda, sest vajadus on ju mõlemal vaid see enda tagumendi kohale vedamine ja kommunismi eesmärk on kõik võrdseks teha. Näiteks 10 aasta pärast on mõlemad autod kulutanud miljoni läbimiseks täpselt ühepalju raha omaniku taskust. Nagu ühistranspordi pilet on samas hinnas aga kord sõidad tuliuue sooja bussiga ja teine kord jubeda jääkülma koliseva trolliga.
Auto siiski ei ole vaid pelk transpordivahend ja tema mugavusaste on oluline ning inimeste vajadused siiski erinevad. Selle üle, kas vajadused just täpselt sellised on, see on teine teema. Mina jätsin oma lolli peaga mõeldud arvutuskäigus igaühele endale võimaluse mõelda ja mängida vajaduste/kulu suhtega läbi nende umbluu-koefitsentide
