30-01-2010, 22:34 PM
(30-01-2010, 11:42 AM)90Deville Kirjutas: Topgeari nimelises naljasaates sättis Hamster end koos mingi väikese prantsuse autoga külmatunnelisse, et katsetada millal enam miski ei toimi.Pole probleemi: prantslasel originaal aku ja neljas talv käsil, seisab õues, sõidab igal päeval vähemalt 50 km või rohkem. Seni käivitub normaalselt, kohalik külmarekord oli -32. Samad sõnad ka jaapanlaste kohta, originaal, õhuke, aku pidas 7 aastat, hilisemat ei tea. Inglaste tehtud Nissan - samuti käivitus alati, kui akus voolu oli. Vene masinatest ei kõnelegi, alati läksid.Lihtsalt mõned juba eespool nimetatud nõuanded tuleks meelde jätta.
Mu mäletamist mööda -30ga ei käivitunud see käkk enam. Tegemist siis uue autoga.
Soojaks ei lähe autod väga lihtsatel põhjustel:
1. Radikas umbes või väike
2. Termostaat vale või jupsib
3. Auto liiga uus ja õkonoomne, põletab vähe kütust, seega ei tooda sooja.
4. Vanasti kaeti radikavõre kinni, et külm õhk mootorit ei jahutaks, tänapäeval ei viitsita/osata/juleta seda teha, pole ju manuaalis kirjas. Mõni üksik loll paneb papi ette.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!