03-02-2010, 00:05 AM
(02-02-2010, 12:07 PM)metsakohin Kirjutas: -------------
Edasi võiksime jälle teemasse minna, näiteks talvine ja suvine diiselküte, lisandid ja muud käivitamist soodustavad ollused.
Täna tegin oma igapäevasõidukile (2,0D, ´93) korralist hooldust. Ravisin külmakahjustusi (1 murdunud akuklemm), vahetasin õli, filtrid ja käisin niisama lapiga ringi. Õli läks sisse "arktiline", ehk vedelaim saadaolevatest.
Muu hulgas avastasin ühe mittetöötava eelsüüteküünla, mille mittetoimetamist juba ammu kahtlustasin. Ja käivitus see mootor omal jõul ka -26 juures, 3. sil. pealt. Karmimatel päevadel ei olnud mind (õnneks/kahjuks) kodus.
Statistika lihtne: mitte käivitumisi paar (kusjuures jälle: ise ei olnud juures). Põhjused: 1x lahtine akujuhtme ühendus ja teisel korral tühi aku, mille põhjuseks lühikesed sõidud ja pikk seismine külmas.
Muus osas on valem lihtne: Korras aku, piisav käivitusvool, aku järellaadimine, vedel õli, korras (tihe)mootor ja korras küünlad. Suuremate külmadega oli aku, kui sülekoer: igal õhtul ronis tuppa sooja.
Kui keegi soovitab jälle lisandeid diisli käivitumise parandamiseks, siis ...
PS. ettevaatust käivitusabi andmisel ja saamisel: sh. eriti start-tüüpi akulaadijatega. Teatud tingimustel tekkib valus ülepinge ja kaitsmed sel puhul ei kaitse.