13-02-2010, 15:10 PM
(11-02-2010, 19:46 PM)Armex Kirjutas: Huvitav et malmist,pole oma käes niisugust hoidnud,peab meie omadet vanem olema.Nüüd vaja teada mis aastani võis malm olla.Kui nüüd veidi täpsemalt kirjutada, siis ega see pea nüüd päris malmist ka tegelikult ei ole. Ütleks, et rohkem nagu metallist on ta valmistatud. Nimelt olin tol päeval vähe söönud ja ennast kõvasti väsitanud, seepärast tunduski pea nii raske. Kui lõpuni aus olla, siis on ta ikkagi nagu alumiiniumist tehtud ...
Sul hakkab nii varst mootor kokku saama. Kas ka tammest kolvi tellisid ära?
Tammepuust kolbide kohta sain infot, et poolakad teevad normaalseid replicaid - tõsi küll, paraku punasest pöögist.
Ja veel vigadeparanduse parandus - Z mudelid olid siiski NSU esimesed 2-taktilised, 1901 alustati lihtsalt firmas tsiklitootmist.
Veel sain eile vastused kirjadele Austriast (Z251) ja Saksamaalt Lutzilt. Mõlemas tõotatakse igakülgset abi aga abisaamine võtab muidugi aega. Paraku ei oskagi kohe arvata, millist konkreetset abi anuda. Igatahes tundub, et mida kaugemale Türilt minna, seda lahkemad ja abivalmimad inimesed on. (Tegelikult on ka Võhma Türilt tükk maad lõuna poole, kuidas Teil seal abivalmidusega on, lgp. Armex ? )
Lutz rõhutab pidevalt, et Z mudeli puhul on tegu haruldase asjaga, kuigi toodeti 175 ja 200 ccm mudeleid mõlemaid mingi 4000 tk . 175 tootmise kohta on kirjutatud, et see oli seotud vastava rahvusvahelise spordiklassi olemasoluga?
Meie oleme leidnud siit Eestist lühikese ajaga 6 Z201 raami , mis peaks näitama, et neid siin oli. Kas oli tegu as Tormoleni eduka müügitööga, mõjus uue odava mudeli (hinnalt ja ekspluatsioonilt lihtsa) eesti turule ilmumine (kuigi oli majanduskriisi ajajärk) või oli tegu mingi riigiasutuse tarbeks soetatud tsiklitega (nagu lgp. Heiki Muda poolt avastatud DKW Luxus 200 variant - Eesti Posti tsiklid). Olid ju mõnedel riigiasutustel EW ajal lausa tsiklisõidu vormid muude vormikomplektidele lisaks ametlikult kinnitatud, näit. vist midagi teedeministeeriumiga vms). Samas hilisemaid ZD modifikatsioone (Pony 201 jms), mida toodeti hiljem, kordades rohkem ja hulga pikemat aega on meil teada palju vähem kui Z mudelite jäänuseid. (kuigi algsed ZD mudelid olid analoogsetel raamidel nagu Z mudelidki, aga teadaolevad 6raami ikkagi Z mudelite omad). Muidugi on ka ZD mudelitest jälgi ja osi ja vb pole meid teada ka seepärast, et pole nendele teravdatud tähelepanu osutanud.
Eks nad väikesed võrrid ole kõik, nagu ksf! Armex ühes teises teemas mainis, aga praegu jälle kriisiaeg - tuleb ka sellist prügi korjata, midagi pole teha.