18-02-2010, 20:55 PM
Vahepeale ka olulist ralliteavet: esimeses postituses on ka kaks lisakatse steogrammi. Kes tahab, prindib endale välja ja sõidab selle järgi, on ohutum. Jah, saab küll kiiremini aga siis juht teab, mis ees ootab. Oht tähendab ohtu ja Ära lõika tuleb tõsiselt võtta, kui pole tahtmist traktorirehvi otsa ennast katki sõita.
Kuna enamus kaardilugejaid vist ei ole kunagi "noote" lugenud ja ka enamus nende järgi sõitnud, siis teen iseenda tehtud "lihtnootide" selgituse. Kõigepealt, distants katsel ei ole lugemisel oluline. Seega ei tasu kokku liita distantse !!!
Lugeda võib kahte moodi: öeldes järgmise sirge pikkuse kohe või hiljem.
Kes sõidavad esimest korda, soovitan sirge pikkuse lugeda viimase kurvi lõpus ehk järgmise kurvi ees.
Hüüumärk numbri taga näitab ohtu, mis on kirjeldatud lisana.
Näide LK-1 :
0 start P1
0,15 130 V3-P2-V2! ! Ära lõika
0,3 50 P1 Pikk
0,5 100 V2-P3! ! Ära lõika
Sidekriipsuga on seotud kurvid, kus vahel pole mingit selget sirget. Lõik meetrites on antud enam-vähem väljakiirenduspunktist järgmise pidurduspunktini.
- kolm-kaks-üks-start-paremüks (kurvi lõpul loed järgmise)
- Sadakolmkümmend vasakkolm-paremkaks-vasakkaks ära lõika (viimast hoiatust võib enne kurvi korrata ja siis uus rida)
- Viiskümmend paremüks pikk (sirgele avanedes loed järgmise)
- Sada vasakkaks-paremkolm ära lõika
Näiteks selline rida:
1,01 100 P2!-V3-P2! ! Ära lõika
Ohud on esimeses ja viimases kurvis, loed: sada paremkaks ära lõika-vasakkolm ja siin võib enne esimest veelkord ohtu korrata ja lugeda paremkaks ÄRA LÕIKA-vasakkolm-paremkaks ära lõika (ja enne kurvi meenutada Ära lõika!).
Selge, et mõni juht ei tahagi meetreid ja eesootavaid kurve teada ("haugimälu" ehk tegelikult harjutamise asi meeles pidada) vaid käseb lugeda vaid kurve vahetult enne koos hoiatustega - peaaegu "sõit silma järgi". Siis peabki kaardilugeja kurvide rütmis ettevuristama ja olulised ongi hoiatused.
Kuna enamus kaardilugejaid vist ei ole kunagi "noote" lugenud ja ka enamus nende järgi sõitnud, siis teen iseenda tehtud "lihtnootide" selgituse. Kõigepealt, distants katsel ei ole lugemisel oluline. Seega ei tasu kokku liita distantse !!!
Lugeda võib kahte moodi: öeldes järgmise sirge pikkuse kohe või hiljem.
Kes sõidavad esimest korda, soovitan sirge pikkuse lugeda viimase kurvi lõpus ehk järgmise kurvi ees.
Hüüumärk numbri taga näitab ohtu, mis on kirjeldatud lisana.
Näide LK-1 :
0 start P1
0,15 130 V3-P2-V2! ! Ära lõika
0,3 50 P1 Pikk
0,5 100 V2-P3! ! Ära lõika
Sidekriipsuga on seotud kurvid, kus vahel pole mingit selget sirget. Lõik meetrites on antud enam-vähem väljakiirenduspunktist järgmise pidurduspunktini.
- kolm-kaks-üks-start-paremüks (kurvi lõpul loed järgmise)
- Sadakolmkümmend vasakkolm-paremkaks-vasakkaks ära lõika (viimast hoiatust võib enne kurvi korrata ja siis uus rida)
- Viiskümmend paremüks pikk (sirgele avanedes loed järgmise)
- Sada vasakkaks-paremkolm ära lõika
Näiteks selline rida:
1,01 100 P2!-V3-P2! ! Ära lõika
Ohud on esimeses ja viimases kurvis, loed: sada paremkaks ära lõika-vasakkolm ja siin võib enne esimest veelkord ohtu korrata ja lugeda paremkaks ÄRA LÕIKA-vasakkolm-paremkaks ära lõika (ja enne kurvi meenutada Ära lõika!).
Selge, et mõni juht ei tahagi meetreid ja eesootavaid kurve teada ("haugimälu" ehk tegelikult harjutamise asi meeles pidada) vaid käseb lugeda vaid kurve vahetult enne koos hoiatustega - peaaegu "sõit silma järgi". Siis peabki kaardilugeja kurvide rütmis ettevuristama ja olulised ongi hoiatused.