27-02-2010, 01:55 AM
Lõigule II täienduseks ka IId - on toodetud ka imelikku pidurisüsteemi, kus juhtraua pealne osa on nagu tavaline lingi ja trossiga pidurisüsteem - tross jookseb sisse püsttoru üleval otsast. Altosa on aga inglise tüüpi veljepidur. Seda väga ebastandardset vana lahendust peeti isegi niivõrd omapäraseks, et see toodi vene konstruktorite poolt lausa uuesti käiku paari 80ndate aastate suhteliselt futuristliku disainga lasteratta juures.
Natuke norimist põhjaliku ülevaate juurde ka, et jalgrattaspetsialistilt, kes mingil imelikul põhjusel isegi trossajamiga esirehvile mõjuvad taldpidurisüsteemid jagab kandilise ja ümmarguse toe kuju järgi erinevatesse kategooriatesse (kuigi tegu on ainult disainierinevusega ja tehniliselt ei muutu midagi, olgu või viisnurksed), ei oleks küll oodanud seda, et veljele küljelt mõjuvad trossjamiga paljud erinevad piduritüübid üheks ja samaks asjaks kokku loeb.
Külgtõmbepidurid
Trossi kõri kinnitub ühe, tross teise pidurihoova külge.
Üheteljeline pidur, sümmetriline. Mõlemate piduripoolte liikumisteljeks on keskne kinnitus.
![[Pilt: p1.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p1.jpg)
kaheteljeline ebasümmeetriline pidur - ühe hoova liikumistelg asub teisel hooval.
![[Pilt: p2.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p2.jpg)
Kesktõmbepidurid
Vahetrossiga keksktõmbe pidurid
ujuv "U-pidur", ühe kinnitusega raamile, vaheraamiga, sümmeetriliste pidurihoobadega.
![[Pilt: p3.jpeg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p3.jpeg)
Mõlema piduripoole eraldi sõltumatu raamile kinnitusega kesktõmbe pidur
![[Pilt: p4b.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p4b.jpg)
Kesktõmbepiduri vähem levinud versioon pidurihoobade küljes asuvate rullikute vahel liikuva ja neid laiali suruva "koonusega"
"Roller cam"
![[Pilt: p6.JPG]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p6.JPG)
Traditsiooniline Cantilever pidur
![[Pilt: p4.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p4.jpg)
Otsetõmbepidurid ehk V-pidurid
Samuti mõlema piduripoole eraldi sõltumatu raamile kinnitusega.
Trossi kõri kinnitub ühe, tross teise pidurihoova külge.
Natuke norimist põhjaliku ülevaate juurde ka, et jalgrattaspetsialistilt, kes mingil imelikul põhjusel isegi trossajamiga esirehvile mõjuvad taldpidurisüsteemid jagab kandilise ja ümmarguse toe kuju järgi erinevatesse kategooriatesse (kuigi tegu on ainult disainierinevusega ja tehniliselt ei muutu midagi, olgu või viisnurksed), ei oleks küll oodanud seda, et veljele küljelt mõjuvad trossjamiga paljud erinevad piduritüübid üheks ja samaks asjaks kokku loeb.
Külgtõmbepidurid
Trossi kõri kinnitub ühe, tross teise pidurihoova külge.
Üheteljeline pidur, sümmetriline. Mõlemate piduripoolte liikumisteljeks on keskne kinnitus.
![[Pilt: p1.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p1.jpg)
kaheteljeline ebasümmeetriline pidur - ühe hoova liikumistelg asub teisel hooval.
![[Pilt: p2.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p2.jpg)
Kesktõmbepidurid
Vahetrossiga keksktõmbe pidurid
ujuv "U-pidur", ühe kinnitusega raamile, vaheraamiga, sümmeetriliste pidurihoobadega.
![[Pilt: p3.jpeg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p3.jpeg)
Mõlema piduripoole eraldi sõltumatu raamile kinnitusega kesktõmbe pidur
![[Pilt: p4b.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p4b.jpg)
Kesktõmbepiduri vähem levinud versioon pidurihoobade küljes asuvate rullikute vahel liikuva ja neid laiali suruva "koonusega"
"Roller cam"
Traditsiooniline Cantilever pidur
![[Pilt: p4.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p4.jpg)
Otsetõmbepidurid ehk V-pidurid
Samuti mõlema piduripoole eraldi sõltumatu raamile kinnitusega.
Trossi kõri kinnitub ühe, tross teise pidurihoova külge.
![[Pilt: p5.jpg]](http://jalgratas.ee/foorumipildid/pidur/p5.jpg)