12-03-2010, 12:25 PM
(11-03-2010, 22:40 PM)Väravamehaanik Kirjutas: Vanatehnikaliikumise algne idee oli ju väärtustada vanaaegset tehnikat ning endisaegsete inseneride leidlikke lahendusi ja seda ei tohiks ära unustada.Mis puutub ürituse ideesse väärtustada vanatehnikat ja mitte unustada..., siis see Tõnu Piiburil pool väljaöeldu igati aktsepteeritav ja lugupidamistvääriv mõtteavaldus.
Kümmekond aastat tagasi pidi iga suvalise uunikuga kaasa reisima tehniline abi, sellest oleme nüüdseks lahti saanud. Lahti oleme saanud ka suhtumisest, et uunikum tuleb treida endale läbi ropu hulga töötundide ja toorik tuleb kindlasti lepavõsast välja saagida. Nüüdsel ajal ei tegele selle hobiga enam inimesed, kellele ei antud ametühingust autoostuluba, vaid need, kel jääb igapäevaste kohustuste kõrvalt vaba aega, raha ja motivatsiooni.
...normaalne on, et vanatehnikaüritusel saab näha heas korras vanatehnikat ja et sellega tegelevad rikkad ja ilusad inimesed.
Kümne aasta taguse kombe kohaselt igale mootorrattale saateautot kaasa sõidutada, olen nõus, asjatu kulutus. Lisaks palju kaasnevaid probleeme (parkimine, teede ummistamine, ürituse visuaalne risustamine jm.). Küll aga jääb mulje, et lugupeetud hr.Piibur näeb tehnika töökindluseküsimusi mõnevõrra lihtsustatult. Väidan nimelt, et ükskõik kui hästi taastatud sõiduriist ei saa olla kunagi 100% töökindel, tõrkevõimalus alati olemas. Selle riski maandamiseks on tegelikult väga lihtne ja efektiivne võimalus: piisaks ühest saateautost, kus oleks enam-vähem korralik tööriistakomplekt, natule võib-olla bensiini-õli, mõned enamlevinud tagavaraosed (näit. kummilappimisvahendid, küünlad, mõni juhtme- ja voolikujupp jms.) ja abivalmis juht. Samuti oleks mootorratturitel võimalus sinna paigutada oma kaasavõetud telgid, võib-olla vihmakeebid, bensiin, õli (ei saa midagi igast teeäärsest tanklast, kuna paljudel vanadel masinatel on kütus vääristatud rea vajalike lisanditega jne.). Samuti võiks sellel saateautol rippuda taga kerghaagis, et viimases hädas mõni sõidururiist teelt ära vedada. Saateauto kulu võiks aga olla lisatud osavõtumaksu. Suure hulga osavõtjate puhul teeb see üksikosavõtjale väga väikese lisakulutuse, kuid lahendaks mõnedki probleemid. Võib-olla tasuks selle peale siiski mõelda.
Mis aga puutub rikastes-ilusate (seega ehk ka vaeste-koledate) "teooriasse", siis isegi selle lugemine ajab punastama. Ka ei peaks suhtuma üleolekuga inimestesse, kes tõesti taastavad oma tehnikat, nagu väljendub hr. Tõnu Piibur, läbi ropu hulga töötundide. Lisaks tuleb vahel tõesti mõni toorik lepa- või mõnest muust võsast välja saagida. Ja see aeg ei ole möödas. Minu soovitus oleks: Hr. Piibur ära enam edspidi sellist originaalitsemist viljele - see pole lihtsalt endast ja teistest lugupidavale mehele kohane ning kindlasti ei tõsta paljude silmis Sinu renomeed.
Terv. Avo
50 50 598