12-05-2010, 22:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-05-2010, 13:22 PM ja muutjaks oli Mister X.)
Minu viga jah, MAZi diiselmootori tähis on muidugi JAMZ. Oleksin pidanud diisli "tiksumise" tühikäigul ära tundma. Tänu sellele meenus kauge kild lapsepõlve alateadvusest, kus vanaonu sadul-MAZi kabiini kostus samasugune meeldiv hääl.
Ega neid puhtatõulisi Turisti algmootoreid (URAL 375) pole vist ka enam Eestis leiduvate üksikute Turistide aiste vahele jäänud, kui juba ida poolgi on mindud MAZi diislite või gaasikütte teed. Üks ebakompetentne küsimus, aga milline oli LAZ 697 originaalne mootor - kas samuti edasiarendatud ZIL 130? Ning kõik 69* seeria LAZidele paigaltatud diislid on ilmselt hilisem omalooming, kuna tehas tegi neid ainult bensurüüpajatena. Kui ehk erandlikud eksperimentaalmudelid kõrvale jätta.
Ega neid puhtatõulisi Turisti algmootoreid (URAL 375) pole vist ka enam Eestis leiduvate üksikute Turistide aiste vahele jäänud, kui juba ida poolgi on mindud MAZi diislite või gaasikütte teed. Üks ebakompetentne küsimus, aga milline oli LAZ 697 originaalne mootor - kas samuti edasiarendatud ZIL 130? Ning kõik 69* seeria LAZidele paigaltatud diislid on ilmselt hilisem omalooming, kuna tehas tegi neid ainult bensurüüpajatena. Kui ehk erandlikud eksperimentaalmudelid kõrvale jätta.