17-05-2010, 09:37 AM
(16-05-2010, 21:49 PM)Peter Kirjutas: Küsimus tulebki nüüd sellest,et kui ma näiteks oleksin selle auto 1975 aastal sellisena - ilma vöödeta - saanud,kas oleksin võinud minna liiklusesse ilma vöödeta,või oleks mul kohustus need sinna paigaldada?
Liikluseeskirju muudeti ka NLiidu jal mitmel korral. Turvavööd kui sellised tulid esimese järjekorras eksportautodele, kuna Läänes neid juba nõuti. Varasematel mossedel olid peal ka "Lääne" inertsrulliga turvavööd. Sõbral oli selline mosse, huvitavad vööd olid, rihma küljes lõpsakt ei olnud, vastusel oli klamber, mille vahelt käis rihm läbi ja mis siis lukustati. Ladal olid küll algusest peal. Oma autoõpingute ajast (80-date algus) mäletaks justkui, et eeskirjades oli punkt, mis nõudis vööde olemasolu, kui autos on kinnituskohad olemas. Seda enam ei mäleta, millal see punkt võis sisse tulla. Eeldada võib, et turvavöö kohtadega autosid toodeti juba enne kui nõue tuli.
Vöökomplekte müüdi jaemüügis, siis neid ostetigi ja pandi külge. Vööd võivad olla vahetunud ka vigastuse tõttu.
Tagavöödega viiliti hiljemgi. Isal oli 1984 a . mosse, millele ta veel mõne aasta jooksul lihtsalt ei pannud tagumisi vöösid külge. Tehasest olid pakiga kaasas aga külge panemata. Hiljem ikka kruttis peale.