20-05-2010, 15:08 PM
Siinkohal julgeks ka paar rida nende 51/52/53 asjus sekka öelda.
Alustasin minagi, veel enne kroonut, autobaasis 53F'i peal. Tollane automajandus käis sedamoodi, et need mootorid ei pidanud suurt üle 15000km, koos kerimisega. Laonurgas oli kapremondi mootor kohe võtta ja see vahetati ka töökajas autol ringi. Plaani oli ju vaja täita. Nii ei teadnud keegi, mis selle mootori sees on ja kuidas ta kokku oli pandud. Peenemad mehed tegid tavaliselt selle kap.remondi ise üle, aga autobaasis polnud selleks aega.
Kuna tol ajal veomasinaid eravalduses polnud(loe – ei tohtinud olla), siis on nad kõik mingitest autobaasidest/majanditest pärit ja tehaseoriginaali pole mõtet kusagilt otsida.
Sama moodi käis terve auto kap.remont – lohistasid ühe “raipe” Kuusalu, või Tartu tehasesse ja said teise, remonditud (loe – omal jõul liikuva) auto vastu. Dokumendid jäid samaks.
Nii palju siiski mäletan, et sellel minu isendil oli käigukang nupukesega, e, siis 51 oma. Velgedel oli ikka rohkem auke, kui kolm. Süüteküünlad 18mm keermega! Aga see plokikaas võis ka ülepuuritud küünlaavadega olla.
Alustasin minagi, veel enne kroonut, autobaasis 53F'i peal. Tollane automajandus käis sedamoodi, et need mootorid ei pidanud suurt üle 15000km, koos kerimisega. Laonurgas oli kapremondi mootor kohe võtta ja see vahetati ka töökajas autol ringi. Plaani oli ju vaja täita. Nii ei teadnud keegi, mis selle mootori sees on ja kuidas ta kokku oli pandud. Peenemad mehed tegid tavaliselt selle kap.remondi ise üle, aga autobaasis polnud selleks aega.
Kuna tol ajal veomasinaid eravalduses polnud(loe – ei tohtinud olla), siis on nad kõik mingitest autobaasidest/majanditest pärit ja tehaseoriginaali pole mõtet kusagilt otsida.
Sama moodi käis terve auto kap.remont – lohistasid ühe “raipe” Kuusalu, või Tartu tehasesse ja said teise, remonditud (loe – omal jõul liikuva) auto vastu. Dokumendid jäid samaks.
Nii palju siiski mäletan, et sellel minu isendil oli käigukang nupukesega, e, siis 51 oma. Velgedel oli ikka rohkem auke, kui kolm. Süüteküünlad 18mm keermega! Aga see plokikaas võis ka ülepuuritud küünlaavadega olla.