20-05-2010, 15:20 PM
Njahh, eraomandisse tulid veokad suht hilja aga.. näiteks veokas millest mu isa endale rallika ehitas, pärines minu vanavanaisa juurest, kellele see anti kolhoosist lahkudes kaasa ja see masin ei ole kapitaalis käinud. Samasuguseid näiteid hinnatud töömehele masina kaasaandmisest leiab kindlasti veel (osadel juhtudel anti kaasa ka täiesti uus masin, tavaliselt küll täpselt selline kapitaali eelik, mida healjuhul töökojas natuke sätiti ja ülevärviti). 53F-i raamat on mul olemas, kuigi vaevalt ka sellepõhjal midagi väga kindlat väita saab masina spetsiifilistest eripäradest (minu allikakriitiline pilk lihtsalt ei usalda mingisuguseid joonistatud pildikesi). Mõnevõrra paneb kahtlema F-i mootori vähene vastupidavus, kuigi, siinkohal tuleb tõdeda, et usun momendil F-i ja BTR-i mootori samase olevat (väljaarvatud teistsugune, spetsiifiline, kollektor ja mootorikinnitus). Vähemalt tolle F markeeringuga väntvõlliga mootoris oli ka nukkvõll vägagi teine sees. Kõige väiksem erinevus oli juba laagrite läbimõõdus. Tava 51/52 mootori nukkvõlli laagrite kohad on tunduvalt peenemad ja ilma käiamata seda nukka 51 blokki sisse ei saa. Tean väga kindlalt sest tahtsin seda teha, nukad on tükkmaad kangemad ja teise kraadiga. Kuskil oli siin ju ka mingisugune 53F-i teema... äkki peaks juba sinna ümber kolima hakkama? 
Aga muidu hakka juba kasvõi arvama, et 53F on mingisugune ükssarv, kõik on näinud aga keegi nagu täpselt ei tea
eks aega ole ka juba kõvasti mööda läinud. 53F-i kataloog ilmselt aitaks kõvasti arutelu edasi.. on kellegil riiulis?

Aga muidu hakka juba kasvõi arvama, et 53F on mingisugune ükssarv, kõik on näinud aga keegi nagu täpselt ei tea
