21-05-2010, 19:20 PM
Asjale tuleks läheneda füüsika vaatenurgast.
Ehk siis mida suurem on ratas seda sügavamale võib see vajuda veovõimet säilitades.
Oletades et meil on 100cm ja 200cm ratas ja väiksem vajub 25 cm sisse.
Sel juhul on selle ratta veovõime 50% võimalikust, sest see võrduks umbes 45*tõusust üles sõitmisega.Kui aga väiksem ratas vajub sisse 50cm on ta veovõime null, sest seina mööda ei saa üles sõita.
Kui aga 200cm ratas vajub sisse 50cm on tal veel alles 50% veojõudu.
Seega maastikusõidukil on suurema kõrgusega ratas alati parem.
Küll aga ei ole pehmel pinnasel alati sügav muster parem.Esiteks kaevab see ennast juba 1 ringiga sügavale sisse ja väljasaamine muutub keeruliseks.
Väikse mustriga ratta võtab küll pisut varem libisema, kuid tuleb reeglina koorma vähendamise peale välja.
Ehk siis mida suurem on ratas seda sügavamale võib see vajuda veovõimet säilitades.
Oletades et meil on 100cm ja 200cm ratas ja väiksem vajub 25 cm sisse.
Sel juhul on selle ratta veovõime 50% võimalikust, sest see võrduks umbes 45*tõusust üles sõitmisega.Kui aga väiksem ratas vajub sisse 50cm on ta veovõime null, sest seina mööda ei saa üles sõita.
Kui aga 200cm ratas vajub sisse 50cm on tal veel alles 50% veojõudu.
Seega maastikusõidukil on suurema kõrgusega ratas alati parem.
Küll aga ei ole pehmel pinnasel alati sügav muster parem.Esiteks kaevab see ennast juba 1 ringiga sügavale sisse ja väljasaamine muutub keeruliseks.
Väikse mustriga ratta võtab küll pisut varem libisema, kuid tuleb reeglina koorma vähendamise peale välja.