29-06-2010, 13:58 PM
Termineid võib olla väga erinevaid.
"Oldtimer" ja "youngtimer" iseloomustavad autot puhtalt vanuse järgi. On paika pantud kokkulepitud vanusepiirid ja kahtlemata on iga originaalkorras, tohkem kui 50 aastat vana auto väärtuslik ja ka vaatamisväärt.
Sõna "Klassikaline" defineeritid ÕS kohaselt ilusti ära, iseasi, et automaailmas tähendab ta ntuke muud. Kui aga "klassikalise" all mõelda mingit perioodi iseloomustavaid masinaid, siis jah - Eesti klassika 60-datest on Pobeda, Gaz 21, M401 ja M407 ning "muhk", 70-datest VAZ-2101 ja Mosse 412 jne.
Mujal ilmas on "klassika" ka nt VW põrnikas kuigi neid on toodetud miljoneid.
Usun, et 10-20 aasta pärast on ka originaalkorras Sierra ja Kadett klassikalised autod
Ja lõpuks siis ehk rariteetsed autod - neid, mida kunagi pole massiliselt esinenud. Üksikeksemplarid, käsitöö, väikeseeria. Olgu selleks siis kolmerattaline invakäru, vankelmootoriga VAZ, puust kuudiga M401-422, kui vene tehnikast rääkida, lääne poolelt leiab selliseid asju kindlasti kordades rohkem. Ja Eesti toodangust - Nuia GAZ-d, TA bussid, autentne Vihuri "VFTS" jne
Kusagil keegi kurtis, et vaat kus 70-datel oli ikka rohkem ennesõjaaegset tehnikat jne. Aga see on loomulik
. Aastal 1975 oli 1935 aasta auto kõigest 40-aastane. Sama vanad on praegu sõitudel osalevad asjalikumad Ladad ja Mossed, mille osalemist mõni pahaks paneb. Selge, et ka praegu on põhiosa vanuritest ikka youngtimerid.
Mind ei häiri vene autode osalemine. Küll aga eeldan, et SUURsõidule lubatakse osalema originaalkorras (kas siis säilinud või taastatud) või oma aega iseloomustavad erivärvides masinad. Kuuse alt leitud auklik või sammaldunud mosse võiks jääda talverallile
Pikk targutus tüübilt, kel endal vana autot pole, nii et minu jutt tegelikult ei tähenda midagi...
"Oldtimer" ja "youngtimer" iseloomustavad autot puhtalt vanuse järgi. On paika pantud kokkulepitud vanusepiirid ja kahtlemata on iga originaalkorras, tohkem kui 50 aastat vana auto väärtuslik ja ka vaatamisväärt.
Sõna "Klassikaline" defineeritid ÕS kohaselt ilusti ära, iseasi, et automaailmas tähendab ta ntuke muud. Kui aga "klassikalise" all mõelda mingit perioodi iseloomustavaid masinaid, siis jah - Eesti klassika 60-datest on Pobeda, Gaz 21, M401 ja M407 ning "muhk", 70-datest VAZ-2101 ja Mosse 412 jne.
Mujal ilmas on "klassika" ka nt VW põrnikas kuigi neid on toodetud miljoneid.
Usun, et 10-20 aasta pärast on ka originaalkorras Sierra ja Kadett klassikalised autod

Ja lõpuks siis ehk rariteetsed autod - neid, mida kunagi pole massiliselt esinenud. Üksikeksemplarid, käsitöö, väikeseeria. Olgu selleks siis kolmerattaline invakäru, vankelmootoriga VAZ, puust kuudiga M401-422, kui vene tehnikast rääkida, lääne poolelt leiab selliseid asju kindlasti kordades rohkem. Ja Eesti toodangust - Nuia GAZ-d, TA bussid, autentne Vihuri "VFTS" jne
Kusagil keegi kurtis, et vaat kus 70-datel oli ikka rohkem ennesõjaaegset tehnikat jne. Aga see on loomulik

Mind ei häiri vene autode osalemine. Küll aga eeldan, et SUURsõidule lubatakse osalema originaalkorras (kas siis säilinud või taastatud) või oma aega iseloomustavad erivärvides masinad. Kuuse alt leitud auklik või sammaldunud mosse võiks jääda talverallile

Pikk targutus tüübilt, kel endal vana autot pole, nii et minu jutt tegelikult ei tähenda midagi...