29-06-2010, 23:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-06-2010, 23:26 PM ja muutjaks oli valdo.)
(29-06-2010, 22:55 PM)ookuitore Kirjutas: Kui Ford Sierrast siin juba jutt käis siis võikski tuua näiteid Fordi põhjal. Tavaline Sierra ei ole noorklassik, see on lihtsalt vana massiliselt toodetud auto, odav tarbeese, mis peatselt lõpetab Kuusakoskis kuna väärtus on olematu
Enamik Sierrasid lõpetab jah vanametallis. Nii nagu enamik Saare ja ETK tehastes 1930ndate lõpul toodetud jalgrattaid lõpetasid prügimäel ja vanarauas, siis kui nad oma omanikele enam tarbimisväärtust ei pakkunud (loe - olid lootusetult ära lagunenud).
Aga paar isendit peab Eestis säilima tuleviku jaoks, sest sel margil on Eesti tehnikaajaloo ja -kultuuri jaoks väärtus - Ford Sierra pakkus 1990ndate teisel poolel paljudele eestlastele taskukohase hinnaga senisest (Þigulist) paremat ja mugavamat liiklusvahendit. Nii nagu Saare ja ETK jalgrattad pakkusid sedasama 1930ndate lõpul ja Þigulid pakkusid sedasama 1970ndatel. Ma pean silmas just nimelt klassikalist Sierra tüüpmudelit oma baaskonfiguratsioonis, mitte mingit erimudelit. Erimudelid (mis pole enam lihtsalt klassik, vaid haruldus) säilivad friikide käes nagunii.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18