06-07-2010, 19:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-07-2010, 19:14 PM ja muutjaks oli valdo.)
(06-07-2010, 18:07 PM)Ostap Bender Kirjutas: "Eesti-moodi-võlliaukudega" kahvli ja MMVZ poolekssaetud raamijuppidega olid kaasas ka "Pränafa" esirummu kest ja sellega kokkusobiv rantmantel-pöid. Kokkusobiv selles mõttes et raam, kahvel ja pöid olid ühesuguse juhuvärviga kokku pläkerdatud mis viitab et neid on mingil ajahetkel ühtse komplektina pruugitud. Pöida täpsemalt uurides avastasin et tegu polegi tüüpilise 36-kodaralise nn. "westwoodiga" vaid pisut madalama profiiliga 40 kodaraauguga isendiga. "Pränafa" esirummu kestal lugesin samuti 40 kodaraauku !?
Seetõttu võiksid kahvel, pöid ja rummukest pärineda ehk mõnelt Saare tehase rattalt ?
Esiratas ja 40 kodaraauku? ÜLIMALT huvitav... pole ise sellist kohanud. Madal(am) veljeprofiil on üldiselt omane inglastele, nii nagu 40 kodaratki. Ainult et minu seniste teadmiste kohaselt inglaste tagaratastele. Inglise esirattad kippusid 1930ndatel eelistama 32 kodarat (sakslaste 36 vastu).
Siiski usun, et tegu võiks ehk olla Saarega - olen näinud paar varajast Saart, millel Bremptoni esirummgi... Seega pole Saare koostöö inglismannidega uudis.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel