26-07-2010, 14:01 PM
(26-07-2010, 13:24 PM)holz Kirjutas:(24-07-2010, 23:04 PM)kass Kirjutas: Näiteks mitmetel huvilistel olemas olevad saare kodarad on paraku nikeldatud (ka reklaamides nii kirjeldatud). Üldiselt läks ikkagi 30-ndate lõpus suund Eestis kroomimisele, kuna kroom on ligi 10 x vastupidavam meh. mõjutustele kui nikkel. saksamaal oli jämedalt see piir 1930, eriti näit. tsikliehituse juures.
Andestust, et oma Ankeri teemaga jälle vahele trügin, aga üks tähelepanek kodarate kohta. 1934. a kirjutab Anker: "Unsere Speichen sind verkadmiumt, nicht verchromt. Wir beziehen von der ersten deutschen Speichen-Fabrik, von der wir wissen, dass keine Fabrik mehr verchromte Speichen verwendet." Maakeeli peaks tähendama, et "Meie kodarad on kadmeeritud, mitte (mitte on originaalis alla joonitud) kroomitud. Me tellime esimeselt saksa kodaravabrikult, kellelt me teame, et ükski vabrik enam kroomitud kodaraid ei kasuta." Saab nii olla?
Mulle on väga harva kätte sattunud kadmeeritud kodaraid. Kardan, et see kodarate kadmeerimine Saksas oli 1934 mööduv ühekordne moeröögatus.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel