26-07-2010, 23:27 PM
Kui võrrile on pandud traktori käivitusmootori magneeto siis peaks mootor käima nigu kärin.Põhilised vead magneetode puhul on mustunud või auku põlenud kontaktid. Kontaktid on tehtud sellisest materjalist mis oksüdeerub teatud aja tagant. Need tuleb siledaks lihvida ja korralikult puhastada.Tuleb vaadata,et kontaktivahe oleks0,4-0,6 mm.Kui sepad magneeto kallal on käinud, on juba teine lugu. Kui keegi otsikut võlli peal liigutanud on,ei tule sädet.Nimelt peab see kontakte õigel ajal avama.Osade suurematel magneetodel on see koht tihvtiga fikseeritud.Paljud magneetod niiskuvad teatud aja tagant ära.Selle vastu aitas see,kui panid magneeto mõneks ajaks ahju peale kuivama.Osade puhul ei aidanud seegi.Kui peale kuivatamist asja ei saa,tuleb kas uus magneeto otsida või lihtsalt süütepool ära vahetada.
Harvem on läbi olnud kondensaator,vahest mõni juhtmeots lahti.Mõned juhused on olnud,et kontakt ei lase voolu läbi. Viga selles,et kontakti vedru galvaanikast läbi käinud ja see sinakas kate ei lase voolu läbi.On ka testriga mõõdetud,vahel annab ja vahel mitte.Selle vastu aitab ,kui liivapaberiga lihvida .
Ja nüüd kõik võrrimehed....! Enamus piipudest on vigased ja ei lase sädet läbi.Ettevaatlik tuleb olla nende tänapäevaste küünlajuhtmetega. Kuna võrri enda süütesüsteem on ka selline lahjake,loeb iga pisiasi.Soovitan algul ilma piibuta katsetada.Kui säde nõrk siis ei tule mootorist ühtegi matsu.Võrri enda süütepoolid on juba vanad ja nendega mootori korda saamine ise paras ooper.Võtab endagi päris nõutuks.Kui asi hull siis tuleb vana mähis noaga maha lõigata ja mähkida uuesti alumine mähis,siis on asi kindel.Panna eraldi mootorratta süütepool.
Kellel on väikse magneetoga mootor D4 JA D5,need peaksid vaatama,kas väntvõlli ja magneeto vahel on kas messingist,vasest või alumiiniumist õhuke seib.Tavaliselt on need kui mittevajalik ära loobitud.Kui see seib on puudu siis võtab vända ots osa magnetist ära ja selle võrra on magnet nõrgem.Uuema tüübi puhul ei ole see enam oluline,kuna magneeto mõõtmed suuremad.
Küünlaid tuleb ka katsetada.Mis kindlalt läbi,tuleb lõplikult kõrvaldada.Muidu järgmine kord jälle jubid.
Harvem on läbi olnud kondensaator,vahest mõni juhtmeots lahti.Mõned juhused on olnud,et kontakt ei lase voolu läbi. Viga selles,et kontakti vedru galvaanikast läbi käinud ja see sinakas kate ei lase voolu läbi.On ka testriga mõõdetud,vahel annab ja vahel mitte.Selle vastu aitab ,kui liivapaberiga lihvida .
Ja nüüd kõik võrrimehed....! Enamus piipudest on vigased ja ei lase sädet läbi.Ettevaatlik tuleb olla nende tänapäevaste küünlajuhtmetega. Kuna võrri enda süütesüsteem on ka selline lahjake,loeb iga pisiasi.Soovitan algul ilma piibuta katsetada.Kui säde nõrk siis ei tule mootorist ühtegi matsu.Võrri enda süütepoolid on juba vanad ja nendega mootori korda saamine ise paras ooper.Võtab endagi päris nõutuks.Kui asi hull siis tuleb vana mähis noaga maha lõigata ja mähkida uuesti alumine mähis,siis on asi kindel.Panna eraldi mootorratta süütepool.
Kellel on väikse magneetoga mootor D4 JA D5,need peaksid vaatama,kas väntvõlli ja magneeto vahel on kas messingist,vasest või alumiiniumist õhuke seib.Tavaliselt on need kui mittevajalik ära loobitud.Kui see seib on puudu siis võtab vända ots osa magnetist ära ja selle võrra on magnet nõrgem.Uuema tüübi puhul ei ole see enam oluline,kuna magneeto mõõtmed suuremad.
Küünlaid tuleb ka katsetada.Mis kindlalt läbi,tuleb lõplikult kõrvaldada.Muidu järgmine kord jälle jubid.