01-09-2010, 12:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-09-2010, 14:16 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Ryblik, rallitama ju saab tulla, igati tavapärane Talveralli on ju ikkagi peasündmus. Igasuguseid sulelisi ja karvased tuleb kokku kõikmõeldaval tehnikal.
Kuid aeg on sealmaal, et historic-võidusõidu huviliste ringi asuda tõsisemalt laiendama aga mina pole seda kunagi teinud idiootsel EAL'i mistahes alakomitee kombel. Iga asi omal ajal, algatuseks päris pullitegemisest natuke tõsisemaks, siis vaikselt FIA homologeeringud ja vastavad autod ja alles siis tõsisem sport koos vastavate keeldude-käskude-korraldusega. Kuna juba aastat-paar on teatud meeste puhul märgata tõsisemat suhtumist pealtnäha puhtasse FUNi, siis miks mitte juubelirallil asi ära teha? Egas Mättik ja Hermanson vajavad ju lisatuge ja ka noort verd tagalasse, pole kumbki enam poisike. Lihtsalt esmane pilguheit võiks käia läbi regularity-rally versiooni, mitte läbi sportralli-laadse tõsise spordi.
Deville, mis sel P3'l siis häda peaks olema? Istmed? Ei, turvavarustus on ka kõige autentsematel historic-autodel ülimalt kaasaegne. Seega rool, istmed, sõiduvarustus, installitud traksid etc on kõik lubatud ehk suisa tungivalt soovituslik. Sama käib ka puuri/turvakaare kohta, mis paljudel lääne masinatel on tehtud polditavaks ehk väljaspool regularity-sõite ei ole neil seda sees. Osad vahetavad välja ka korvistmed originaalide vastu ja eemaldavad traksid. Samas pean ma elementaarseks, et automees saab ütlematagi aru, et materjalivalik on rahvusvaheliselt paigas ja ei hakata vihmaveetorust seda tegema. Mina eeldan, et juhtimisõiguse saanud inimene on täiearuline ega hakka kõike ette läbi nämmutama.
Historicu "headest tavadest" oleme ka erinevates teemades palju rääkinud aga üldjoontes on need üli lihtsad: auto peab vastama ajastu vaimule oma tehniliste lahenduste poolelt v.a. turva ja rehvid. Ei mingeid ksenoone või moodsaid ulme lisatulesid, mingeid moodsaid valuvelgi, üldiselt ainult õliamordid aga seda eranditega kunagiste superautode pealt jne.
Samas võiks teha vähemalt esimestel kordadel erandi nõukatehnikale: autentne vana Vihuri puur ja Karksi istmed Ladasse sobivad meile, kui silmaauku. Neid peaks Eestis kuhjaga alles olema. See siis mitte-nõuetekohase peakaare toru pärast.
Kuid aeg on sealmaal, et historic-võidusõidu huviliste ringi asuda tõsisemalt laiendama aga mina pole seda kunagi teinud idiootsel EAL'i mistahes alakomitee kombel. Iga asi omal ajal, algatuseks päris pullitegemisest natuke tõsisemaks, siis vaikselt FIA homologeeringud ja vastavad autod ja alles siis tõsisem sport koos vastavate keeldude-käskude-korraldusega. Kuna juba aastat-paar on teatud meeste puhul märgata tõsisemat suhtumist pealtnäha puhtasse FUNi, siis miks mitte juubelirallil asi ära teha? Egas Mättik ja Hermanson vajavad ju lisatuge ja ka noort verd tagalasse, pole kumbki enam poisike. Lihtsalt esmane pilguheit võiks käia läbi regularity-rally versiooni, mitte läbi sportralli-laadse tõsise spordi.
Deville, mis sel P3'l siis häda peaks olema? Istmed? Ei, turvavarustus on ka kõige autentsematel historic-autodel ülimalt kaasaegne. Seega rool, istmed, sõiduvarustus, installitud traksid etc on kõik lubatud ehk suisa tungivalt soovituslik. Sama käib ka puuri/turvakaare kohta, mis paljudel lääne masinatel on tehtud polditavaks ehk väljaspool regularity-sõite ei ole neil seda sees. Osad vahetavad välja ka korvistmed originaalide vastu ja eemaldavad traksid. Samas pean ma elementaarseks, et automees saab ütlematagi aru, et materjalivalik on rahvusvaheliselt paigas ja ei hakata vihmaveetorust seda tegema. Mina eeldan, et juhtimisõiguse saanud inimene on täiearuline ega hakka kõike ette läbi nämmutama.
Historicu "headest tavadest" oleme ka erinevates teemades palju rääkinud aga üldjoontes on need üli lihtsad: auto peab vastama ajastu vaimule oma tehniliste lahenduste poolelt v.a. turva ja rehvid. Ei mingeid ksenoone või moodsaid ulme lisatulesid, mingeid moodsaid valuvelgi, üldiselt ainult õliamordid aga seda eranditega kunagiste superautode pealt jne.
Samas võiks teha vähemalt esimestel kordadel erandi nõukatehnikale: autentne vana Vihuri puur ja Karksi istmed Ladasse sobivad meile, kui silmaauku. Neid peaks Eestis kuhjaga alles olema. See siis mitte-nõuetekohase peakaare toru pärast.