02-09-2010, 12:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-09-2010, 13:52 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(01-09-2010, 14:12 PM)emsa Kirjutas: Ja üldjuhul ei ole sportautoks ümberehitatud ja puuridega varustatud autod väljaspool ametlikke võistlusi ja treeninguid tänavalegaalsed. Vaevalt et keegi pärast Lustisõitude ja niisama tänaval mõnulemise pärast autot pidevalt ümber ehitama hakkab. Aga see on mõtteaineks siinkohal.
Suures piires ei erine vana auto puur uue auto puurist ja ma siiralt usun, et vanaautomehed ei ole idioodid. Elu on seda lihtsalt näidanud läbi aastate. Seega mingit jama ma isiklikult ei karda näha, kui midagi tehakse, siis korralikult.
Mis aga puudutab seda viitsimise osa, siis ka mina plaanin oma ralli-oopelile iseenda ja järeltulija pärast installida vähemalt 4-punkti kaare aga võibolla ka uksediagonaalid. Aga seda nii, et asja väljavõtmine koos kiirkinnitusega trakside eemaldamisega ei kulutaks kokku üle 30 minuti. Reagulaarsusrallil ei ole mingit täispuuri vaja, sõidetakse seda maailmas enamjaolt üldse täiesti tavaliste autodega. Lihtsalt serpentiini kiviseina või mardikamängu kaitseks pannakse neid sisse. Muul ajal on kaared/traksid/korvid väljas. See on samasugune varustus, nagu kiivri kaasa võtmine ja pähe panemine. Nagu igapäevaselt kiivriga, on ju ka puuriga väga fekaal sõita. Ja seoses sellega tehti ju mõned ajad tagasi jälle möönduseid vähemalt historic-masinatele poltpuuride osas, vahepeal oli ju absoluutne keevispuuri nõue. Samas pidi täna olema keelatud kaare kinnitamine tehasevöö ülemistesse aukudesse aga ma pole selles 100% kindel. Mina isiklikult lubaks seda juhul, kui kinnitus ei ole liigutatav.
4-punkti kaare kinnitamine on ju sigalihtne: 4 4-poldilist tugevdusplaati, kokku seega 16 polti/mutrit + 2 tagadiagonaali ühendust kinni keerata. Kui panna ka uste diagonaalid, lisandub 2 plaati ja 8+2 keeramist. Lisaks kaare risttala 2 polti istmete taga, mis kaitseb just serpentiiniseinades. Tagaistme põhi käib enamikul niisama välja, esiistmed pole ka rohkema, kui 4 poldiga kinni. Lisaks pole ma kindel, et selline kaar illegaalne on, sest neid on tehase poolt sees paljudel autodel. Lihtsalt peab selline kaar olema Jeep Wrangleri kombel täielikult pehmendatud ja seda mitte nipukatega toruisaolatsiooniga vaid korralikult, näiteks lukkudega nahkkattega pehmendustega. Igale vähegi naise nime omada tahtvale tütarlapsele lihtne kodune näputöö õmblusmasinaga.
See ongi minu soovitus ka EALile üldiselt: kasutage ajusid, vaadake reaalset olukorda ja tehke sellest järeldusi. Fundamentalismiga kaugele ei jõua, nagu on Eesti autospordi totaalses sopas siplemisest näha. Seda ka rahvaralli pealt: need tehnilised ei kõlba karupeesse ka! Selge, et täispuur ei käi rahvaspordiga üldiselt kokku aga ohutuse jaoks peab lubama polditavat turvakaart, mis on vajalik ohutuks korvistme paigaldamiseks (katus ei vaju pähe), mis siis hoiab koos trakside ja kiivriga ära rasked näo- ja kaelavigastused. Kes sõidab oma hobivahendiga ka igapäevaselt, peab need muul ajal eemaldama. Täpselt nii lihtne see asi ongi, sest rahva- ja regulaarsusrallil ei saa katse olla ohtlikum, kui maksimaalselt kerge "katuse" panemine igal juhul alla riigis maksimaalselt lubatud asulavälise tee kiiruselt. See on teatavasti ka kõige kitsamal metsateel 90 km/h. Pigem nii, et see "katus" võib tulla kurvis 40-50 km/h. Latvala kuristikurullitamised ei käi nende aladega kokku ega ka lisakatsel otse täiskiiruselt külg ees remmelgasse sõitmine. Kes seda teeb AVALIKUL teel, sellega tegeleb ju Politsei ja see ei ole ei minu kui Korraldaja ega EALi asi. OK, mul on ses suhtes kergem, et turvapatjadega autosid aastast 1980 ei leia....
Edit: lihtsalt kõige esimene näppu sattunud bolt-on/bolt-in 6-punkti puur uuele autole selle sisu rikkumata. Koos vöödega täpselt plaanitav lahendus ehk tehaseistmed jäävad alles.
Ja teine pilt kõige klassikalisemast bolt-in süsteemist, mida maailmas kasutatakse. See on Porsche 996/997 hobirinka puur. Ülemised heledad jublakad onpeakaare alumised kinnitused, mis käivad turvavööde alumise kinnituse alla ja lisaks siis poldiga läbi põhja. Ainult need on siis statsionaarsemalt autos, muu käib lupsti välja. Näha on ka trakside "silmad" risttala peal.