In memoriam: ER1 elektrirongid :(

(11-09-2010, 13:12 PM)Soobel Kirjutas:  Nende vagunite ühine joon on aga see, et nende pealisehitused ei kõlba enam ilmselt muuks, kui küttepuudeks. Ehk et kui neist vaguneid tahta, tähendab see mastaapset miljoneid maksvat puusepatööd.

Aga plekist moskvarongi vagunite vedamine Kaspariga on ka mõnitamine, nii et viimased säilinud vagunid võiks ikka taastada ja sõitma panna.

Silmad on viimasel ajal viletsaks jäänud ja väikesed projektid enam pihku ei mahu... Seega julgen esineda avaldusega, et kui vajaliku vaguni alusraami leiaks enam-vähem komplektsena, siis pealisehituse taastamine jooniste või näidiste järgi ei peaks küll kuigi kallis olema. Kui kasutada mõistliku hinnaklassi spetsialiste, siis koos materjaliga peaks olema karkassi puidutöö umbes 100 tuhat, plekitöö ümbes 30 tuhat, sisetööd ja mööbel umbes 140 tuhat. Muud ennenägematut nokitsemist veel (kroomimine, sildid, tuled jne). Veermiku korrastamise hinda ei oska pakkuda aga see võiks käia vastaval ettevõttel üldise plaani sisse. Ehk siis minu lihtsa kalkulatsiooni järgi võiks üks Kaspari vagun minna maksma 300 tuhat krooni. Täpsemal asjaga tutvumisel võib muidugi kalkulatsioonis tulla muutusi.
Järelikult on üldist raudtee mastaapi ja käivet arvestades vaja ainult tahtmist ja konkreetse jutuga mehi.

PS Palun minu kalkulatsiooni mitte käsitleda hinnapakkumisena.
PPS Ehk oleks mõeldav ka suvalise kaubavaguni aluse peale valmistada ajastukohane replika.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne