16-09-2010, 09:29 AM
Eile alustasin raami puhastamisega, esialgu hullemana tundunud rooste on tegelikult suhteliselt õhuke ning lahtine - peale relaka otsa käiva traatharjaga ründamist jäi järgi suhteliselt sile ning ilma sügavamate kahjustusteta metall. Sai siis raam kuni kere alguseni haljaks lastud, raskemini ligipääsetavatest kohtadest sai lahtine rooste kruvikeeraja jms vahenditega maha kraabitud, ning Loctite roostesurmaga kaetud (kallis, aga sellega on positiivsed kogemused ainsana), harjab lahtise sodi maha ja hiljem katab raami ilmselt Rustoleumi krundi ning värviga (ka sellega on auto juures suhteliselt rahuldavad kogemused veermikudetailide värvimisel senimaani olnud). Kui õõnsused ja urked ML-i täis lasta ning raam ka vahapõhise korrosioonitõrjega katta, peaks mõningase aja ikka vast kestma.
Huvitava avastusena tundub raam olevat tehasest väljunud ilma igasuguse pinnakatteta - kuna vanal S-10-l on õlifilter rattakoopa kohal, siis on vasak raami esiosa kaetud stabiilse õlikihiga. Lapiga õlikihti eemaldades tuli alt välja aga haljas metall! Kas on tõesti õli aastatega värvi lihtsalt lahustanud või pole seda seal kunagi olnudki, ei saanud sotti.
Huvitava avastusena tundub raam olevat tehasest väljunud ilma igasuguse pinnakatteta - kuna vanal S-10-l on õlifilter rattakoopa kohal, siis on vasak raami esiosa kaetud stabiilse õlikihiga. Lapiga õlikihti eemaldades tuli alt välja aga haljas metall! Kas on tõesti õli aastatega värvi lihtsalt lahustanud või pole seda seal kunagi olnudki, ei saanud sotti.