25-09-2010, 12:48 PM
Üritan kirja panna mõned erinevused võrreldes uuemate Pobedadega. Kui millestki valesti aru olen saanud siis parandage.
1. Käigukast põrandakangiga. (sellisest kastist foorumis palju juttu olnud)
2. Peenõli filter plokikaane küljes. (sellest samuti foorumis juttu olnud) Minu autol on olemas õige filter, mille kinnitusi natuke ratsitud ja kinnitatud poritiivale. Puudub kinnitusklamber plokikaanele. Kui kellelgi on pakkuda olen huvitatud. Või ehk keegi viitsib teha sellest klambrist täpse joonise,(või laenata detaili joonise tegemiseks) sellestki oleks palju abi.
3. Ümmargune ukselukk. Säilinud ainult parempoolsel uksel
![[Pilt: orig_23836203_XEJo.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836203_XEJo.jpg)
4. Termostaadi koda. Muutus ilmselt oktoobris 1949. Termostaadi koda on olemas. Vanema termostaadi kojaga käib kokku ka teine plokikaas. Kui uuemal termostaadi kojal on 2 tikkpolti ja kolmas kõrv kinnitub plokikaane poldi alla, siis vanal on ka kolmas kõrv oma tikkpoldiga kinnitatud. Esimese küünla süved on teise kujuga. Vastavat plokikaant mul ei ole, on üks uus plokikaan, mis tuleb ilmselt ümber ehitada. Kui kellelgi on pilti vanatüübilisest plokikaanest sooviks seda väga näha.
![[Pilt: orig_23836201_uYKk.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836201_uYKk.jpg)
5. Õlifiltri ja jahutusvedeliku hooldamise sildid kindalaeka luugi siseküljel. Uuematel asuvad nad signaalisid katval luugil. Kindalaeka kaanel asuvad nad kindlasti veel 1949 aasta lõpul, kas ka hiljem ei tea. Kas 1948-49 olid samad sildid ka signaalide katteluugil, seda samuti ei tea.
![[Pilt: orig_23836191_BCB8.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836191_BCB8.jpg)
6. Suunatulede korpused olid kandilised, uuemal ümarad.
7. Esimeste poritiibade ühenduskoht erinev.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=32632
8. Sisemiste ukselinkide ja aknaväntade triibud on beesid, mitte punased
9. Paremal uksepostil asuv salongivalgustuse lüliti korpus on kaboliidist, uuematel kroomitud.
10. Tuleklaasidel K täht. Minul on säilinud K tähega ainult laelambi klaas
![[Pilt: orig_23836195_VSGC.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836195_VSGC.jpg)
11. Signaalide katteplekk kinnitub kolme kruviga, uuematel kahega. Mis aastast see muutus, ei tea.
![[Pilt: orig_23836197_EBz3.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836197_EBz3.jpg)
Nüüd erinebvused mida teistel autodel ei ole näinud.
1. Summuti kinnitused bensiinipaagi taga risti asetseva summuti jaoks.
Kui kellelgi on sellisest summutist jooniseid või pilte, oleksid suureks abiks.
2. Pedaalid erinevad. Uuemast süsteemist on pilte igas Pobedaga seotud raamatus, vanemast siis üks pilt.
![[Pilt: orig_23836327_XhD1.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836327_XhD1.jpg)
3. Piduritule lüliti mehhaaniline. Asub põhja all pedaali juures kinnitub kahe kruviga läni põranda. Uuem lüliti asub mootoriruumis vasaku poolraami peal piduritoru kolmiku küljes ja on hüdrauliline.
Vanemat lülitit võidi kasutada ka veel 1949 algul. Loomulikult ei ole see lüliti säilinud, säilinud on lülitisse minevaid juhtmeid hoidev plekk akualuse ja roolisamba all.
![[Pilt: orig_23836329_FXq8.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836329_FXq8.jpg)
2010 suvel õnnestus Tallinnast saada vastav lüliti. Lüliti on tõõkorras ja tundub olevat kasutamatta
![[Pilt: orig_23836381_oUIO.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836381_oUIO.jpg)
![[Pilt: orig_23836385_Iux3.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836385_Iux3.jpg)
4. Süütepool B-18, uuematel b-21. B-21 süütepoolil on kaks madalpinge klemmi üleval, üks all. B-18 süütepoolil kõik kolm klemmi üleval. B-21 süütepoolid, mida olen näinud on mustad, see b-18 aga pruun. Kas on üle värvitud? Värvi eemaldades ei ole leidnud ühtegi jälge muust värvist. Samas on väheusutav, et keegi kunagi süütepooli täiseti haljaks nühkis ja siis üle värvis.
![[Pilt: orig_23836325_wlA9.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836325_wlA9.jpg)
5. Käsipiduritrosside kinnitused auto põhja all. Kahjuks ei ole neist head pilti. Uuemal on nad väiksemad ja keevitatud põhja külge. Minu autol suuremad ja needitud. Võimalik, et ka piduritrossid olid erinevad.
6. Esimene iste on plekist seljatoe tagusega. Nii istme põhi kui seljatugi on eraldi patjadena. Uuematel on iste ühes tükis ja seljatoe tasune on papist ja kinnitatakse kruvidega. Tuhatoosi koht istme seljatoes on olemas, tuhatoosi ennasta aga paigaldatud ei ole.
Tagumise istme põhi on spiraalvedrudest mis on pakitud eraldi riidest kotiksetesse. Istme all kere küljest puuduvad pikad spiraalvedrud, mille peale toetub uuemate Pobedade iste.
Istme riie on sama, mis 1949 aastal, õmblusi istme patjadel aga ei ole. On ainult heledast riidest triibud külje õmblustel ja nurkades.
Tõenäoliselt peaksid minu autol olema ka teistsugused tagavedrud, tagasild ülekandega 4,7, karburaator k-22 ja teistsuguse oktaaniregulaatoriga jagaja. Kahjuks ühtki neist asjadest säilinud ei ole.
Esimeste uste all servas on kroomitud liistud, mida ei ole teistel tähele pannud. Kas on tegu minu tähelepanemattusega või on need liistud ainult esimestel Pobedadel
1. Käigukast põrandakangiga. (sellisest kastist foorumis palju juttu olnud)
2. Peenõli filter plokikaane küljes. (sellest samuti foorumis juttu olnud) Minu autol on olemas õige filter, mille kinnitusi natuke ratsitud ja kinnitatud poritiivale. Puudub kinnitusklamber plokikaanele. Kui kellelgi on pakkuda olen huvitatud. Või ehk keegi viitsib teha sellest klambrist täpse joonise,(või laenata detaili joonise tegemiseks) sellestki oleks palju abi.
3. Ümmargune ukselukk. Säilinud ainult parempoolsel uksel
![[Pilt: orig_23836203_XEJo.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836203_XEJo.jpg)
4. Termostaadi koda. Muutus ilmselt oktoobris 1949. Termostaadi koda on olemas. Vanema termostaadi kojaga käib kokku ka teine plokikaas. Kui uuemal termostaadi kojal on 2 tikkpolti ja kolmas kõrv kinnitub plokikaane poldi alla, siis vanal on ka kolmas kõrv oma tikkpoldiga kinnitatud. Esimese küünla süved on teise kujuga. Vastavat plokikaant mul ei ole, on üks uus plokikaan, mis tuleb ilmselt ümber ehitada. Kui kellelgi on pilti vanatüübilisest plokikaanest sooviks seda väga näha.
![[Pilt: orig_23836201_uYKk.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836201_uYKk.jpg)
5. Õlifiltri ja jahutusvedeliku hooldamise sildid kindalaeka luugi siseküljel. Uuematel asuvad nad signaalisid katval luugil. Kindalaeka kaanel asuvad nad kindlasti veel 1949 aasta lõpul, kas ka hiljem ei tea. Kas 1948-49 olid samad sildid ka signaalide katteluugil, seda samuti ei tea.
![[Pilt: orig_23836191_BCB8.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836191_BCB8.jpg)
6. Suunatulede korpused olid kandilised, uuemal ümarad.
7. Esimeste poritiibade ühenduskoht erinev.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=32632
8. Sisemiste ukselinkide ja aknaväntade triibud on beesid, mitte punased
9. Paremal uksepostil asuv salongivalgustuse lüliti korpus on kaboliidist, uuematel kroomitud.
10. Tuleklaasidel K täht. Minul on säilinud K tähega ainult laelambi klaas
![[Pilt: orig_23836195_VSGC.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836195_VSGC.jpg)
11. Signaalide katteplekk kinnitub kolme kruviga, uuematel kahega. Mis aastast see muutus, ei tea.
![[Pilt: orig_23836197_EBz3.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836197_EBz3.jpg)
Nüüd erinebvused mida teistel autodel ei ole näinud.
1. Summuti kinnitused bensiinipaagi taga risti asetseva summuti jaoks.
Kui kellelgi on sellisest summutist jooniseid või pilte, oleksid suureks abiks.
2. Pedaalid erinevad. Uuemast süsteemist on pilte igas Pobedaga seotud raamatus, vanemast siis üks pilt.
![[Pilt: orig_23836327_XhD1.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836327_XhD1.jpg)
3. Piduritule lüliti mehhaaniline. Asub põhja all pedaali juures kinnitub kahe kruviga läni põranda. Uuem lüliti asub mootoriruumis vasaku poolraami peal piduritoru kolmiku küljes ja on hüdrauliline.
Vanemat lülitit võidi kasutada ka veel 1949 algul. Loomulikult ei ole see lüliti säilinud, säilinud on lülitisse minevaid juhtmeid hoidev plekk akualuse ja roolisamba all.
![[Pilt: orig_23836329_FXq8.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836329_FXq8.jpg)
2010 suvel õnnestus Tallinnast saada vastav lüliti. Lüliti on tõõkorras ja tundub olevat kasutamatta
![[Pilt: orig_23836381_oUIO.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836381_oUIO.jpg)
![[Pilt: orig_23836385_Iux3.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836385_Iux3.jpg)
4. Süütepool B-18, uuematel b-21. B-21 süütepoolil on kaks madalpinge klemmi üleval, üks all. B-18 süütepoolil kõik kolm klemmi üleval. B-21 süütepoolid, mida olen näinud on mustad, see b-18 aga pruun. Kas on üle värvitud? Värvi eemaldades ei ole leidnud ühtegi jälge muust värvist. Samas on väheusutav, et keegi kunagi süütepooli täiseti haljaks nühkis ja siis üle värvis.
![[Pilt: orig_23836325_wlA9.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/45/orig_23836325_wlA9.jpg)
5. Käsipiduritrosside kinnitused auto põhja all. Kahjuks ei ole neist head pilti. Uuemal on nad väiksemad ja keevitatud põhja külge. Minu autol suuremad ja needitud. Võimalik, et ka piduritrossid olid erinevad.
6. Esimene iste on plekist seljatoe tagusega. Nii istme põhi kui seljatugi on eraldi patjadena. Uuematel on iste ühes tükis ja seljatoe tasune on papist ja kinnitatakse kruvidega. Tuhatoosi koht istme seljatoes on olemas, tuhatoosi ennasta aga paigaldatud ei ole.
Tagumise istme põhi on spiraalvedrudest mis on pakitud eraldi riidest kotiksetesse. Istme all kere küljest puuduvad pikad spiraalvedrud, mille peale toetub uuemate Pobedade iste.
Istme riie on sama, mis 1949 aastal, õmblusi istme patjadel aga ei ole. On ainult heledast riidest triibud külje õmblustel ja nurkades.
Tõenäoliselt peaksid minu autol olema ka teistsugused tagavedrud, tagasild ülekandega 4,7, karburaator k-22 ja teistsuguse oktaaniregulaatoriga jagaja. Kahjuks ühtki neist asjadest säilinud ei ole.
Esimeste uste all servas on kroomitud liistud, mida ei ole teistel tähele pannud. Kas on tegu minu tähelepanemattusega või on need liistud ainult esimestel Pobedadel
![[Pilt: orig_23836187_gYDU.jpg]](http://static2.album.ee/files/953/44/orig_23836187_gYDU.jpg)
Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.