14-10-2010, 00:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-10-2010, 00:46 AM ja muutjaks oli janz.)
Tänud!
Katsun oma väidet porilaua triibu kohta illustreerida paari fotoga:
![[Pilt: Porilaua_triip_1.JPG]](http://jan.planet.ee/cyklon/Porilaua_triip_1.JPG)
![[Pilt: Porilaua_triip_2.JPG]](http://jan.planet.ee/cyklon/Porilaua_triip_2.JPG)
Must värv triibul (ja ka kroomkattel) pärineb kunagisest porilaua ülevärvimisest.
Nüüd paar sõna doonorattast. Tegu on Monarki Sport-naisterattaga. Raami number on 732399, tagaratta rummul number 37. Võrdluseks: minu ratta raaminumber on 736694, tagaratta rummul number 38.
Väärib märkimist, et doonorratta embleemile on kirjutatud "Varberg Schweden":
![[Pilt: Sport_embleem.JPG]](http://jan.planet.ee/cyklon/sport/Sport_embleem.JPG)
Kas see võib viidata, et ratas oli mõeldud Saksa turule? Kas Saksamaa võis olla rootslaste jaoks arvestatav eksportturg - Saksa enda rattatööstus oli ju ka tasemel? Samal ajal on selle jalgratta tagaratta velg rantäärega, viidates justkui meie regioonile.
Doonorratta pedaalid on sellised:
![[Pilt: Sport_pedaal.JPG]](http://jan.planet.ee/cyklon/sport/Sport_pedaal.JPG)
Tunduvad väga sarnased Cykloni originaalpedaalidele, aga üks mure on - ma ei ole seni suutnud neid pedaale väntade küljest eemaldada. Kroomvanaadiumist 17mm lehtvõti igatahes purunes, seda vaatamata eraldusõli ohtrale kasutamisele. Kas on mingi nipp, mida veel proovida võiks? Pedaal kuumaõhufööniga kõigepealt kuumaks ajada ja loota selle suuremale soojuspaisumisele võrreldes vända keermestatud otsaga (asub ju "väljapool" ning peaks rohkem/kiiremini kuumenema)? Oskab keegi ehk tagatipuks mõnda töökoda soovitada, kus kiuslikke mutreid avada osatakse/viitsitakse?
Sporti raam koos kahvliga on praeguse seisuga saadaval küll. Ise unistan aga järgmistest detailidest, mis minul puuduvad või on nii halvas seisus, et nende taastamine võib osutuda vähetulusaks:
1. Esiporilaud (ka esiporilaua embleem);
2. Pakiraam;
3. Pehmekatteline sadul (templiga "Svenska Fabrikat").
Kui kellelgi on selliseid 1930. aastate Monarki jalgratta detaile pakkuda, siis palun kindlasti ühendust võtta!
Lugupidamisega,
Jan
Katsun oma väidet porilaua triibu kohta illustreerida paari fotoga:
Must värv triibul (ja ka kroomkattel) pärineb kunagisest porilaua ülevärvimisest.
Nüüd paar sõna doonorattast. Tegu on Monarki Sport-naisterattaga. Raami number on 732399, tagaratta rummul number 37. Võrdluseks: minu ratta raaminumber on 736694, tagaratta rummul number 38.
Väärib märkimist, et doonorratta embleemile on kirjutatud "Varberg Schweden":
Kas see võib viidata, et ratas oli mõeldud Saksa turule? Kas Saksamaa võis olla rootslaste jaoks arvestatav eksportturg - Saksa enda rattatööstus oli ju ka tasemel? Samal ajal on selle jalgratta tagaratta velg rantäärega, viidates justkui meie regioonile.
Doonorratta pedaalid on sellised:
Tunduvad väga sarnased Cykloni originaalpedaalidele, aga üks mure on - ma ei ole seni suutnud neid pedaale väntade küljest eemaldada. Kroomvanaadiumist 17mm lehtvõti igatahes purunes, seda vaatamata eraldusõli ohtrale kasutamisele. Kas on mingi nipp, mida veel proovida võiks? Pedaal kuumaõhufööniga kõigepealt kuumaks ajada ja loota selle suuremale soojuspaisumisele võrreldes vända keermestatud otsaga (asub ju "väljapool" ning peaks rohkem/kiiremini kuumenema)? Oskab keegi ehk tagatipuks mõnda töökoda soovitada, kus kiuslikke mutreid avada osatakse/viitsitakse?
Sporti raam koos kahvliga on praeguse seisuga saadaval küll. Ise unistan aga järgmistest detailidest, mis minul puuduvad või on nii halvas seisus, et nende taastamine võib osutuda vähetulusaks:
1. Esiporilaud (ka esiporilaua embleem);
2. Pakiraam;
3. Pehmekatteline sadul (templiga "Svenska Fabrikat").
Kui kellelgi on selliseid 1930. aastate Monarki jalgratta detaile pakkuda, siis palun kindlasti ühendust võtta!
Lugupidamisega,
Jan