EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...?
#38

Ärge siis närvi minge,et vana teema elustan.

Ma vahepeal kogusin infot erinevate 5-10 aastat vanade diisel autode kohta ja jõudsin hirmuäratavate probleemideni.

Nimelt kui keegi ostab öko auto siis sõidetakse ka sellega hästi säästlikult ehk madalad pöörded kus mootor vähegi veab. Tänapäeva diisel tarbib sedavõrd vähe kütust,et jahedal ajal või linnasõite tehes ilma lisasoojendustea mootorit soojaks ei saagi. Mõnedel automarkidel(VW näiteks ) on isegi elektri küttekehad pandud jahutusvedelikku soojendamaks.

Igatahes kui sul on mootor jahe siis on 2 asja. Esiteks mootor töötab reziimis kus antakse rohkem kütust peale ning üldine põlemisprotsess kulgeb kehvemini. See tähendab,et heitgaasid mis lastakse uuele ringile sisaldavad väga palju tahma. See otses mõttes ummistab EGR klappi,egr coolerit,igasuguseid sisselaske torusid ja kollektorit ning teatud EGR süsteemi puhul ka turbot.

Seega keeratakse peppu lubamatu kasutamise diiselmootor! Liiga ökosõit tekitab igale poole tahma,mis näiteb liigselt turbole kogunedes rikub selle kuna viib tasakaalust välja või siis ummistab muutuva geomeetriaga turbo liikuv mehanismid. Tahm mis ei lase EGR klapil korralikult sulguda häirib mootori tööd lisaks tahm vähendab sisselaske avadel õhuliikumist ,mis suurendab "pumping losses" .

BMW m47-m57 seeria. 1.8-3.0 diislitel on sisselaske kollektrois pöördklapid,mida siis vaakumiga liigutatakse. Mõneti on nende katkiminemise põhjuseks ka tahm mille tõttu normaalselt liikuda ei saa ning siis liigutus hoova poolt lihtsalt väänatakse puruks.

Loogilisena mõjub ka väide mis on kõrvu jäänud,et kui manuaal kasti ning diiselmootoriga väga madalate pööretega pidevalt sõita siis lõhud hooratta võnke summuti vedrud ära. Diislitel ju teatavasti enamasti 2 massiline hooratas ja hinnaga 6K-20K tükk.

------------------------

Tänapäeval pole mõtet osta endale diiselmootoriga autot KUI:

*aastane läbisõit peab olema meeletu
*kütus tuleb poolmuidu kätte

Sest:

*öko sõit rikub mootorit
*nö torude puhtaks põletamine on üks variant aga sisselaskes olevat tahma pole võimalik nii kuumaks ajada,et see ära põleks. Asja leevendab kõrgemate pööretega agresiivne sõit kuid siis kaob diisli ökonoomsuse mõte ära
*Diisel auto on uuest peast kallim. Mõnevõrra ka kasutatud.
*Hooldus ning remont kallim kui enam vähem samaväärsel bensiinimootoril.
*Auto üldiselt 100-300kg raskem,mis mõjutab juhitavust.
*Diiselmootor on kütuse ning hoolduse suhtes tundlikum
*ülevaatus 100krooni kallim

------------------------

Jah,näiteks Toyota Yaris 1.4D võib isegi soovitada kuna uurides arvamusi siis mootor ise suht pommikindel ja väikse töömahu ning võimsuse tõttu peab päris palju piitsa andma siis ei ole tahmamise probleemi ka.

Elage kaasa või vaielge minu jutule vastu. Palun ainult korralikke põhjendusi.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: stihl - 21-12-2008, 14:48 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: motamees - 21-12-2008, 15:13 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: stihl - 21-12-2008, 15:31 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: argo1974 - 21-12-2008, 15:42 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: janek555 - 21-12-2008, 16:28 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: nustu826 - 21-12-2008, 17:07 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Raudpats - 21-12-2008, 19:08 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: stihl - 21-12-2008, 17:13 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: janek555 - 21-12-2008, 18:15 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: uko - 21-12-2008, 18:42 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: lorenzo - 21-12-2008, 21:13 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: korvimees - 21-12-2008, 21:52 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: denis23 - 21-12-2008, 22:06 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: r.i.h.o - 21-12-2008, 23:42 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: xyzwt - 21-12-2008, 23:00 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: r.i.h.o - 21-12-2008, 23:36 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: uko - 21-12-2008, 23:58 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: 2715 - 22-12-2008, 13:41 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: stihl - 22-12-2008, 15:28 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Leiutaja - 23-12-2008, 10:06 AM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Jesper - 22-12-2008, 15:52 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: stihl - 22-12-2008, 16:44 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: motamees - 22-12-2008, 21:30 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Jesper - 22-12-2008, 17:45 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Tegelane5 - 22-12-2008, 18:11 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: dad - 22-12-2008, 20:18 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: xyzwt - 22-12-2008, 20:27 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: xyzwt - 22-12-2008, 20:54 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: siimik - 22-12-2008, 21:33 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Jesper - 22-12-2008, 22:20 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: pppp - 23-12-2008, 11:51 AM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: via - 23-12-2008, 15:22 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: dad - 23-12-2008, 13:21 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: xyzwt - 23-12-2008, 00:21 AM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Jesper - 23-12-2008, 13:10 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: 2715 - 24-12-2008, 15:49 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: stihl - 24-12-2008, 16:28 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Gravity - 14-10-2010, 17:20 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: terrano - 14-10-2010, 20:26 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: diesel - 14-10-2010, 22:04 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Gravity - 15-10-2010, 00:21 AM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: v6sa - 15-10-2010, 09:19 AM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: diesel - 15-10-2010, 09:44 AM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: aavu - 16-10-2010, 10:59 AM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Gravity - 15-10-2010, 13:48 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: 2715 - 15-10-2010, 19:05 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: diesel - 15-10-2010, 21:10 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: Gravity - 15-10-2010, 21:54 PM
RE: EGR - kas maj. madalseisuaegne nuhtlus...? - Autor: diesel - 16-10-2010, 10:28 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne