17-10-2010, 02:02 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-10-2010, 02:33 AM ja muutjaks oli janz.)
Tänud nõuannete eest, sain täna pedaalid lahti. Õnnestumise märksõnadeks visadus, molübdeendisulfiidiga eraldusõli, kruustangid, lehtvõti ja haamer.
Paar mõttekäiku Türi Scouti ja porilaudade teemal:
1. Ma olen küll võhik, aga Türi Scouti puhul tekitab minus küsimusi kroomitud porilauadade ja värvitud velgede koosesinemine. Siiani olin arvanud, et mõlemad olid kas värvkattega (Rootsi siseturg) või kroomitud (mõned? eksportturud, s.h Eesti). Kuna aga too Scout koosneb 99,5% tõenäosusega originaaldetailidest, siis ilmselt esines ka vahepealseid variante.
2. Minu Cykloni tagumise porilaua triip paistis ulatuvat porilaua otsani (vt siit või skaneeritud fotot ülalpool), Türi Scouti oma lõpeb paar sentimeetrit varem ära. Tundub ka, et Türi Scoutil on triip ilmselt algselt ühevärviline olnud. Cykloni porilaual nähtavaid siniseid triipe ei oska ma seevastu aga kuidagi kruntvärviga seostada ja oletaks, et triip oligi ikkagi kahevärviline (oli see keskmine siis punane või must). Seega püstitan hüpoteesi, et porilaua triibud jms värvidetailid võisid jalgratastel aastakäiguti erineda.
3. Meenub, et doonorratta eelmise omaniku õuel nägin vedelemas Monarki kroomitud tagaporilauda, millel oli samuti pleekinud punane triip.
4. Minu käsutuses olev fotomaterjal ei paku küll piisavat tõendusmaterjali, aga millegipärast on tunne, et siin teemas mainitud Monarki kroomitud esiporilauad olidki värvitriibuta. Seninähtud fotod vähemalt vastupidisele ei viita.
Tänapäeval on Monarki kaubamärk Cycleurope AB omanduses, Varbergis tegutsevad nad mingil määral siiani. Võtsin ühendust nende sealse kontoriga ja palusin uurida, kas neil on vanadest jalgratastest arhiivides alles mingisugust dokumentatsiooni. Minuga telefonitsi kõnelenud preili küll kahtles selles, aga lubas sellegipoolest uurida. Elame-näeme!
Lugupidamisega,
Jan
Paar mõttekäiku Türi Scouti ja porilaudade teemal:
1. Ma olen küll võhik, aga Türi Scouti puhul tekitab minus küsimusi kroomitud porilauadade ja värvitud velgede koosesinemine. Siiani olin arvanud, et mõlemad olid kas värvkattega (Rootsi siseturg) või kroomitud (mõned? eksportturud, s.h Eesti). Kuna aga too Scout koosneb 99,5% tõenäosusega originaaldetailidest, siis ilmselt esines ka vahepealseid variante.
2. Minu Cykloni tagumise porilaua triip paistis ulatuvat porilaua otsani (vt siit või skaneeritud fotot ülalpool), Türi Scouti oma lõpeb paar sentimeetrit varem ära. Tundub ka, et Türi Scoutil on triip ilmselt algselt ühevärviline olnud. Cykloni porilaual nähtavaid siniseid triipe ei oska ma seevastu aga kuidagi kruntvärviga seostada ja oletaks, et triip oligi ikkagi kahevärviline (oli see keskmine siis punane või must). Seega püstitan hüpoteesi, et porilaua triibud jms värvidetailid võisid jalgratastel aastakäiguti erineda.
3. Meenub, et doonorratta eelmise omaniku õuel nägin vedelemas Monarki kroomitud tagaporilauda, millel oli samuti pleekinud punane triip.
4. Minu käsutuses olev fotomaterjal ei paku küll piisavat tõendusmaterjali, aga millegipärast on tunne, et siin teemas mainitud Monarki kroomitud esiporilauad olidki värvitriibuta. Seninähtud fotod vähemalt vastupidisele ei viita.
Tänapäeval on Monarki kaubamärk Cycleurope AB omanduses, Varbergis tegutsevad nad mingil määral siiani. Võtsin ühendust nende sealse kontoriga ja palusin uurida, kas neil on vanadest jalgratastest arhiivides alles mingisugust dokumentatsiooni. Minuga telefonitsi kõnelenud preili küll kahtles selles, aga lubas sellegipoolest uurida. Elame-näeme!
Lugupidamisega,
Jan