25-10-2010, 16:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-10-2010, 16:40 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Wax, tripmasterid on autospordis kasutusel olnud iidamast ajast, arvata on, et juba enne esimest ilmasõda suutsid nupukamad kaardilugejale eraldi odomeetri tekitada. SpeedPilotid jms keskmist kiirust kuvav tehnika on uuem aga seegi juba vana pool sajandit ja rohkem. SpeedPilot on täismehaaniline vedruga kella ja spidotrossi pöörete "teisendaja". Muuseas, SpeedPilot on ka Euroopas paljudel regulaarsussõitudel keelatud, kuigi tegu on ju absoluutse klassikaga. Loetakse "arvutiks".
Tänasel päeval on lihtsalt küsimus selles, kas mingite pöörete lugemine peab olema mehaaniline või võib olla ka impuslipõhine, kas näit peab olema analoog või võib olla ka digitaalne, kas kell peab olema vedruga või tohib ka patareitoitega kella kasutada etc. Kuna Halda absoluutse klassikuna on muutunud enamusele kättesaamatuks rariteediks, mis maksab ulmelist hinda, on hakatud jälle tootma vaid aega ja distantsi mõõtvaid seadmeid. Aga need ei tohi arvutada! Ehk neis ei tohi sees olla arvutusmaisnat/loogikat. Mistahes arvutamise peab ära tegema inimene ise. Elektroonilise kaardi kuvamisest tasu üldse rääkida, see ei kuulu vanatehnikaga sõitmise juurde.
Tegelikult ei kuulu siia ka mobiiltelefoni kasutamine: inimene peab suutma olla 10 tundi ilma selle mõttetu vidinata! Mina isiklikult ei näe mitte ühte ainsamat tõsiseltvõetavat põhjendust, miks PEAKS teadlikult ettevalmistatud ürituse ajal suhtlema vinguva ämma, igavleva abikaasa, pohmakas sõprade või kellega iganes??? Eriti siis, kui me räägime sport-klassidest! Kui auto ära ei lagune, siis on ju vaid 2 sõitjat, kohtunikud, masin ja Legendis kirjeldatud rallirada. Ja ainult nendega tulebki terve päev tegeleda. Isegi tehnitðkaga on ju enne kohtumispunktid kokku lepitud, kõik suhtlemine käib reaalajas ja otse. Kui paned lõplikult võpsikusse või laguned ära/katkestad, siis võtad kotist kunstneeru, lülitad sisse ja ajad asju edasi. Näiteks helistad Korraldajale.
Kui me Tiinaga rada kirjutame, isegi siis segab mobiil keskendumist, mitte üksainsam kõne ei aita siis konkreetsele tegevusele kaasa. Tiinal on käes "noodi"vihik, pastakas ja atlas, minul rool, kell ja nullitav odomeeter. Kõik, rohkemat ei ole vaja! Tegelikult pole isegi kalkulaatorit vaja, keskharidusega inimene peab suutma ka paberil või peast arvutada, numbrid on piisavalt väikesed. Eriti ülbe oleks lükatiga arvutada... Ehk võtke asja nii: kui meie suudame kogu raja ilma mõtleva elektroonikata paberatlase põhjal maha märkida, suudate ka Teie seda samamoodi läbida.
Edit: üks kord oleme rada kontrollinud kõpsudega, seda rohkem seadmete testiloo jaoks ja tulemus oli see, et Roostaks näitasid kõik seadmed totaalselt erinevaid näitusid, mis erinesid Saxo odomeetri ehk Legendi omast Isegi kaks parimat, GPSmap276C ja eXplorist XL näitasid samas kohas Võntküla AKPs seistes pisut erinevat asukohta. Teised panid aga oluliselt rohkem "pada", minu "kollane vanakool" sobib üldse vaid merele väikestele kiirustele
Tänasel päeval on lihtsalt küsimus selles, kas mingite pöörete lugemine peab olema mehaaniline või võib olla ka impuslipõhine, kas näit peab olema analoog või võib olla ka digitaalne, kas kell peab olema vedruga või tohib ka patareitoitega kella kasutada etc. Kuna Halda absoluutse klassikuna on muutunud enamusele kättesaamatuks rariteediks, mis maksab ulmelist hinda, on hakatud jälle tootma vaid aega ja distantsi mõõtvaid seadmeid. Aga need ei tohi arvutada! Ehk neis ei tohi sees olla arvutusmaisnat/loogikat. Mistahes arvutamise peab ära tegema inimene ise. Elektroonilise kaardi kuvamisest tasu üldse rääkida, see ei kuulu vanatehnikaga sõitmise juurde.
Tegelikult ei kuulu siia ka mobiiltelefoni kasutamine: inimene peab suutma olla 10 tundi ilma selle mõttetu vidinata! Mina isiklikult ei näe mitte ühte ainsamat tõsiseltvõetavat põhjendust, miks PEAKS teadlikult ettevalmistatud ürituse ajal suhtlema vinguva ämma, igavleva abikaasa, pohmakas sõprade või kellega iganes??? Eriti siis, kui me räägime sport-klassidest! Kui auto ära ei lagune, siis on ju vaid 2 sõitjat, kohtunikud, masin ja Legendis kirjeldatud rallirada. Ja ainult nendega tulebki terve päev tegeleda. Isegi tehnitðkaga on ju enne kohtumispunktid kokku lepitud, kõik suhtlemine käib reaalajas ja otse. Kui paned lõplikult võpsikusse või laguned ära/katkestad, siis võtad kotist kunstneeru, lülitad sisse ja ajad asju edasi. Näiteks helistad Korraldajale.
Kui me Tiinaga rada kirjutame, isegi siis segab mobiil keskendumist, mitte üksainsam kõne ei aita siis konkreetsele tegevusele kaasa. Tiinal on käes "noodi"vihik, pastakas ja atlas, minul rool, kell ja nullitav odomeeter. Kõik, rohkemat ei ole vaja! Tegelikult pole isegi kalkulaatorit vaja, keskharidusega inimene peab suutma ka paberil või peast arvutada, numbrid on piisavalt väikesed. Eriti ülbe oleks lükatiga arvutada... Ehk võtke asja nii: kui meie suudame kogu raja ilma mõtleva elektroonikata paberatlase põhjal maha märkida, suudate ka Teie seda samamoodi läbida.
Edit: üks kord oleme rada kontrollinud kõpsudega, seda rohkem seadmete testiloo jaoks ja tulemus oli see, et Roostaks näitasid kõik seadmed totaalselt erinevaid näitusid, mis erinesid Saxo odomeetri ehk Legendi omast Isegi kaks parimat, GPSmap276C ja eXplorist XL näitasid samas kohas Võntküla AKPs seistes pisut erinevat asukohta. Teised panid aga oluliselt rohkem "pada", minu "kollane vanakool" sobib üldse vaid merele väikestele kiirustele