10-11-2010, 18:00 PM
Täna sai teostatud raamide võrdlus. Herr Soobel tõstis "Pofabori" vedurisse-sõitis veduriga Tartusse-tõstis ratta maha ja kimas minu poole ülejõele....imelihtne ! 
Neil kahel raamil on üks oluline erinevus : "teljevahe" e. raami pikkus. Ksf! Soobli "Pofabori" keskjooksust väljuvad paralleelsed tagahargi torud on minu raamiga võrreldes u. 4-5 cm. pikemad ehk tegu on nn. "pikendatud" raamiga. Sadulatorust ettepoole jääv "geomeetria" oli silma järgi identne. Veel ühe erinevusena paistsid raami esitoru muhvide väljalõiked minu raamil õige pisut nõgusama kujuga.
Muud vaadeldavad (ja herr Soobli mälupiltidena talletatud) olulised detailid (spetsiifiline keskjooks, spetsiifiline tagahark, kahvlikausid jne.) tundusid olevat identsed. Ka raaminumbri ðrift ja asetus (esimene nr.4 löödud peaaegu sadulamuhvi äärele) on niivõrd identsed et minu hinnangul on need kaks erinevatest partiidest pärinevat raami päris kindlasti ühelt ja samalt (inglise ?) valmistajalt.
Teooria : "Pofabori" 410XXX-seeriat võidi koostadada ja müüa ühel aastal ning järgmisel hooajal telliti juba pikendatud 427XXX-seeria raamid. Lisaks muudeti sadulatorule paigaldatava piirituspildi kujustust ning telliti messingist raamisilt.
Antud jutt on pädev siiski ainult hetkeni mil kusagilt leitakse 410XXX-seeria "Pofabor" mis on 100 protsenti identne Ksf! Soobli rattaga.
Inglise raamiekspordist : väidetavalt oli selliste "konstruktoritena" müüdavate jalgrataste ja osade suurim turustaja Birminghami firma "Kirk & Merifield" (võttis 1933a. üle "Swifti", pakkus mitmeti komplekteeritavaid jalgrattaid nimetusega "Kirmer" ning ostis kokku erinevate tootjate laojääke). Kas antud "Pofabor" ei või mitte olla eestimaine assortii inglise ja saksa juppidest mida turustati "Brennaborile" sarnase nimekujuga ?

Neil kahel raamil on üks oluline erinevus : "teljevahe" e. raami pikkus. Ksf! Soobli "Pofabori" keskjooksust väljuvad paralleelsed tagahargi torud on minu raamiga võrreldes u. 4-5 cm. pikemad ehk tegu on nn. "pikendatud" raamiga. Sadulatorust ettepoole jääv "geomeetria" oli silma järgi identne. Veel ühe erinevusena paistsid raami esitoru muhvide väljalõiked minu raamil õige pisut nõgusama kujuga.
Muud vaadeldavad (ja herr Soobli mälupiltidena talletatud) olulised detailid (spetsiifiline keskjooks, spetsiifiline tagahark, kahvlikausid jne.) tundusid olevat identsed. Ka raaminumbri ðrift ja asetus (esimene nr.4 löödud peaaegu sadulamuhvi äärele) on niivõrd identsed et minu hinnangul on need kaks erinevatest partiidest pärinevat raami päris kindlasti ühelt ja samalt (inglise ?) valmistajalt.
Teooria : "Pofabori" 410XXX-seeriat võidi koostadada ja müüa ühel aastal ning järgmisel hooajal telliti juba pikendatud 427XXX-seeria raamid. Lisaks muudeti sadulatorule paigaldatava piirituspildi kujustust ning telliti messingist raamisilt.
Antud jutt on pädev siiski ainult hetkeni mil kusagilt leitakse 410XXX-seeria "Pofabor" mis on 100 protsenti identne Ksf! Soobli rattaga.
Inglise raamiekspordist : väidetavalt oli selliste "konstruktoritena" müüdavate jalgrataste ja osade suurim turustaja Birminghami firma "Kirk & Merifield" (võttis 1933a. üle "Swifti", pakkus mitmeti komplekteeritavaid jalgrattaid nimetusega "Kirmer" ning ostis kokku erinevate tootjate laojääke). Kas antud "Pofabor" ei või mitte olla eestimaine assortii inglise ja saksa juppidest mida turustati "Brennaborile" sarnase nimekujuga ?