21-11-2010, 14:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-11-2010, 14:58 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Diesel, sellest riistapuust üldnimega frees võib pikalt rääkida. On tõesti üks super riistapuu, kui temaga töö selgeks saad. Kuid: osta tasub vaid ja ainult võimas ning tuntud tootja seadeldis, siin läheb ka minu punkt Makitale. SelLe riista puhul kehtib küll 100% väide USA-raua maailmast: vaid töömaht ehk elektririistal vatid, loevad. 2000+ vatti, alla selle on nikastus.
Freeslaua saab ideaalselt ise valmistada, see on suisa kukepea teha. Vaja vaid raudtorudest "Kuubik" kokku keevitada ja selle peale tugevalt kinni keerata uputatavate peadega poltidega näiteks paks filmivineer. Ideaalne alus, sest libiseb ja mingit "sitta" külge ei võta, isegi liime mitte! Sama freesiga teed täpse augu sisse, masin jääb tagurpidi sinna alla ja ongi universaal olemas.
Mis aknaraami materjali puudutab, siis ühe korraga Sa "pulka" välja ei freesi, isegi 2300W jääb nõrgaks ja neile masinatele ei ole nii suurt freestera saadaval. Kunagi Laevatehases oli meil freespink 4kW 3-faasilisega mootoriga ja sedagi hakkas juba raamipulka freesides mõne oksakoha peal hästi kergelt "pooma" või võttis rihmad libisema.
Kuid kahe häälestuse ja erineva teraga lased asja kenasti valmis, kui me räägime ikka klassikalisest raamist (siseserv kaldus), mitte täisnurksest. Suurem probleem on isase/emase nurgatapi tegemine, selleks olid vanasti spetsfreesid kohe õigete nurkadega. Tahad veel õiget prosspulkadega akent teha, seda enam. Aga alati on võimalus tapid lintsaega välja lõigata
Seega korralik käsi- või ülafrees koos korraliku freeside komplektiga, ise tehtud tugev freespink ja pisike puhta lõikega lintsaag, sellise komboga teed imesid! Ja muidugi tugevad pitskruvid juhtlattide jäigaks kinnitamiseks. Neid läheb vaja ka vähegi odavamate saepinkide juures.
Freeslaua saab ideaalselt ise valmistada, see on suisa kukepea teha. Vaja vaid raudtorudest "Kuubik" kokku keevitada ja selle peale tugevalt kinni keerata uputatavate peadega poltidega näiteks paks filmivineer. Ideaalne alus, sest libiseb ja mingit "sitta" külge ei võta, isegi liime mitte! Sama freesiga teed täpse augu sisse, masin jääb tagurpidi sinna alla ja ongi universaal olemas.
Mis aknaraami materjali puudutab, siis ühe korraga Sa "pulka" välja ei freesi, isegi 2300W jääb nõrgaks ja neile masinatele ei ole nii suurt freestera saadaval. Kunagi Laevatehases oli meil freespink 4kW 3-faasilisega mootoriga ja sedagi hakkas juba raamipulka freesides mõne oksakoha peal hästi kergelt "pooma" või võttis rihmad libisema.
Kuid kahe häälestuse ja erineva teraga lased asja kenasti valmis, kui me räägime ikka klassikalisest raamist (siseserv kaldus), mitte täisnurksest. Suurem probleem on isase/emase nurgatapi tegemine, selleks olid vanasti spetsfreesid kohe õigete nurkadega. Tahad veel õiget prosspulkadega akent teha, seda enam. Aga alati on võimalus tapid lintsaega välja lõigata
