22-11-2010, 08:14 AM
Mul MTZ plokisoojendusega kogemused olemas.Kahjuks negatiivsed.Kusagil üheksakümnendatel sai külmapunni auku mingi plokisoojendusspiraal pandud aga mootorit käivitussoojaks see ajada ei suutnud.Oli siis tegemist üsna uue traktoriga,millel originaalstarter ja kaks suurt akut.Tulemusi andis ainult variant,kui õhtul töölt tulles soojale mootorile kohe elektriküte taha ja kapott vanade madratsitega kinni katta.
Nüüd on samal traktoril väike reduktoriga starter,100Ah aku,korralik õli karteris.Enne käivitamist mõned sutsud käivituseetrit õhupuhastisse ja kuni -20ni laksatab käima.Käredama külmaga pole vajadust olnud käivitamist proovida.
JUMZ-i korras käivitusmootor suudab ilma kompressioonita suurt mootorit ringi ajada kasvõi -30 juures tingimusel,et korralik talveõli karteris.Käiad ilma kompressioonita minuti või isegi paar minutit ja siis tasapisi lased komressi peale.Laksatab käima küll.
Ja veel - tosooli kasutamisel ei ole mõtet radikat silmini tais valada.Piisab,kui torudel on külma mootori puhul sentimeetri jagu.Mingit vajadust paisupaagi järele pole.
Nüüd on samal traktoril väike reduktoriga starter,100Ah aku,korralik õli karteris.Enne käivitamist mõned sutsud käivituseetrit õhupuhastisse ja kuni -20ni laksatab käima.Käredama külmaga pole vajadust olnud käivitamist proovida.
JUMZ-i korras käivitusmootor suudab ilma kompressioonita suurt mootorit ringi ajada kasvõi -30 juures tingimusel,et korralik talveõli karteris.Käiad ilma kompressioonita minuti või isegi paar minutit ja siis tasapisi lased komressi peale.Laksatab käima küll.
Ja veel - tosooli kasutamisel ei ole mõtet radikat silmini tais valada.Piisab,kui torudel on külma mootori puhul sentimeetri jagu.Mingit vajadust paisupaagi järele pole.