07-01-2011, 19:18 PM
Valdol õigus nagu alati, aga...
Kirjutatud on, et tagaotsas on kasutatud M1M detaile, seega mitte K-seeria omi (mis muidugi pole antud küsimuse juures oluline) ja kik-starteriga Sachsi mootoreid ei kasutanud "mustmiljon" tootjat, "mustmiljon" tootjat kasutas ilma jalgstarteriga mootoreid, tunduvalt vähem kasutati jalgstarteriga, vast "mustsadatuhat".
Raskendab määramist fakt, et paljudel suurematel jalgrattatootjatel oli aja jooksul tootmises mitmeid erinevate osadega (esihargid, paagid jme) 98 ccm mudelid. Ka pole selliste aparaatide kohta eriti kudagilt head ja ülevaatlikku materjali võtta. Otsisin kunagi enne 1940 tehtud Hercules 98 ccm mudelite kohta aga võta näpust või mõnest teisest kohast, kuigi on olemas lausa selle margi lehekülgi netis.
Või näiteks Wanderer 98 ccm mudelid. Pole kohanud (pole ka otsinud) viiteid kik-starteriga Wandereride kohta aga väidetavalt Koerus meestel on üks jne...
Sellist aparaati saab identifitseerida juhul, kui keegi on sellise asjaga kokku puutunud ja tunneb ära, et vot see on see mark ja mudel .
Teine võimalus hakata mingite iseloomulike detailide (näit. esihark/vedrustus, paak, pakiraam porilauad jne piltide järgi otsima. Paraku on põhidetailid küllaltki sarnased, pole ka teada mis tegelikult on originaalosad ja peab olema ka kusagilt pilte vaadata. on küll saksa leht Sachsi teema kohta aga nagu paljud/enamus lehti - kunagi vaimustusega tehakse midagi kokku aga pärast enam täiendada ja parandada ei viitsita vms.
Kolmas võimalus on leida mingeid kirju, vihjeid, numbreid, sildiauke jms raamilt või olemasolevatelt detailidelt. Mootorinr. vist ei ole midagi suurt peale hakata kui ehk on võimalik tuvastada, mis aastal mootor on toodetud. Paraku jääb enamus sellistest aparaatidest üsna ühte ajavahemikku - 30-ndate teine pool.
Mis veel - jah käis (vähemalt osadel markidel) raami tagumine osa poltühendusega küljest ära, mõnedel ka raami "tagakolmnurga" ülemine kahvel eraldi.
Mis ikkagi antud raamiga tehtud on (kaela piirkonda juurde keevitatud tugevduskolmnurk?) ja kas mootor ning paak istuvad seal "ilusasti" küljes - seda on ka üsna problemaatiline nende piltide põhjal otsustada.
Esimese hooga meenub veel Tsiklitallis olev suhteliselt komplektne 98 ccm Sachsi mootoriga põrr ja endal üks rikutud raam ja neid tundmatuid raame on vilksamisi nähtud veel. Ka oli juba nende kasutusajal vahel tsikkel registreeritud Kui Sachs (98 ccm) vms, kuigi sachs minu teada ise selliseid (või ka teistsuguseid) sõiduriistu ei valmistanud.
Sai nüüd kirjutatud nii aiast kui aiaaugust, vastamata jäi ainult aparaadi mark ja mudel.
Kirjutatud on, et tagaotsas on kasutatud M1M detaile, seega mitte K-seeria omi (mis muidugi pole antud küsimuse juures oluline) ja kik-starteriga Sachsi mootoreid ei kasutanud "mustmiljon" tootjat, "mustmiljon" tootjat kasutas ilma jalgstarteriga mootoreid, tunduvalt vähem kasutati jalgstarteriga, vast "mustsadatuhat".
Raskendab määramist fakt, et paljudel suurematel jalgrattatootjatel oli aja jooksul tootmises mitmeid erinevate osadega (esihargid, paagid jme) 98 ccm mudelid. Ka pole selliste aparaatide kohta eriti kudagilt head ja ülevaatlikku materjali võtta. Otsisin kunagi enne 1940 tehtud Hercules 98 ccm mudelite kohta aga võta näpust või mõnest teisest kohast, kuigi on olemas lausa selle margi lehekülgi netis.
Või näiteks Wanderer 98 ccm mudelid. Pole kohanud (pole ka otsinud) viiteid kik-starteriga Wandereride kohta aga väidetavalt Koerus meestel on üks jne...
Sellist aparaati saab identifitseerida juhul, kui keegi on sellise asjaga kokku puutunud ja tunneb ära, et vot see on see mark ja mudel .
Teine võimalus hakata mingite iseloomulike detailide (näit. esihark/vedrustus, paak, pakiraam porilauad jne piltide järgi otsima. Paraku on põhidetailid küllaltki sarnased, pole ka teada mis tegelikult on originaalosad ja peab olema ka kusagilt pilte vaadata. on küll saksa leht Sachsi teema kohta aga nagu paljud/enamus lehti - kunagi vaimustusega tehakse midagi kokku aga pärast enam täiendada ja parandada ei viitsita vms.
Kolmas võimalus on leida mingeid kirju, vihjeid, numbreid, sildiauke jms raamilt või olemasolevatelt detailidelt. Mootorinr. vist ei ole midagi suurt peale hakata kui ehk on võimalik tuvastada, mis aastal mootor on toodetud. Paraku jääb enamus sellistest aparaatidest üsna ühte ajavahemikku - 30-ndate teine pool.
Mis veel - jah käis (vähemalt osadel markidel) raami tagumine osa poltühendusega küljest ära, mõnedel ka raami "tagakolmnurga" ülemine kahvel eraldi.
Mis ikkagi antud raamiga tehtud on (kaela piirkonda juurde keevitatud tugevduskolmnurk?) ja kas mootor ning paak istuvad seal "ilusasti" küljes - seda on ka üsna problemaatiline nende piltide põhjal otsustada.
Esimese hooga meenub veel Tsiklitallis olev suhteliselt komplektne 98 ccm Sachsi mootoriga põrr ja endal üks rikutud raam ja neid tundmatuid raame on vilksamisi nähtud veel. Ka oli juba nende kasutusajal vahel tsikkel registreeritud Kui Sachs (98 ccm) vms, kuigi sachs minu teada ise selliseid (või ka teistsuguseid) sõiduriistu ei valmistanud.
Sai nüüd kirjutatud nii aiast kui aiaaugust, vastamata jäi ainult aparaadi mark ja mudel.
