19-01-2011, 15:08 PM
Kas väntade kinnijäänus olekuyst lahtitulemisel on kuulda krõpsatust laagrites? Kui jah, siis on jama allikas arvatavasti laagrites. Kui ei, siis püüa kinnijäämise ajal vaadata (nagu ksf! hall kass soovitas), mida teeb kettülekanne? Kui kett "hammustab", siis on kas võllil liialt suur loks, ei ole ketirattad ühes tasapinnas (kunagise kukkumise tõttu, tehasepraagi tõttu vms) või on kett väljaveninud (kunagi õpetasin siin foorumis seda kontrollima, otsing abiks).
Kui tegu on siiski laagrijamaga, siis soovitan keskjooksu laagrid petrooleumii või bensiiniga korralikult esmalt puhtaks pesta. Kui laagrikoonustel on pinnaväsimusest tingitud kohtkulumisjälgi või sissesöömisjälgi, tuleb need vahetada. Sama tuleb teha laagrikuulidega, millede pealispind on muutunud nn "apelsinikooreks". Kuna läbi kogu nõukaaja (alates 1950ndatest kuni 1990ndate alguseni) toodeti sarnaseid detaile, siis ei tohiks nende leidmisega olla suuri probleeme (erinevalt nt 1890-1930ndate aastate mõningatest jalgrattamarkidest).
Kui tegu on siiski laagrijamaga, siis soovitan keskjooksu laagrid petrooleumii või bensiiniga korralikult esmalt puhtaks pesta. Kui laagrikoonustel on pinnaväsimusest tingitud kohtkulumisjälgi või sissesöömisjälgi, tuleb need vahetada. Sama tuleb teha laagrikuulidega, millede pealispind on muutunud nn "apelsinikooreks". Kuna läbi kogu nõukaaja (alates 1950ndatest kuni 1990ndate alguseni) toodeti sarnaseid detaile, siis ei tohiks nende leidmisega olla suuri probleeme (erinevalt nt 1890-1930ndate aastate mõningatest jalgrattamarkidest).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel