EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad
#2

Mind hakkab asi ikka rohkem huvitama. Kui tõesti on algne värv olnud roheline (ja selliseid H13xxx numbritega rohelise alusvärviga raame nüüd teada juba 3 tk, kõigil teine, ilmselt must värv peale värvitud), siis see viitaks küll meie tingimustes sõjavärerattale. Sellist värvi rohelist vaevalt 30-ndatel rootslased eksport - tsiviilratastel oleks kasutanud.
Seoses sellega on palve, et ksf! Valdo ja ksf! Seemu võimaluse korral , juhul kui hakkavad omi raame näppima, uuriksid raami intiimseid piirkondi ja õnarusi, vändasõlme piirkond ja esihargi laagrikausside alune , kui seal ikka musta värvi ei ole aga rohelise jälgi on, siis võiks nagu nõustuda selle algse rohelise värvi jutuga.
Teine asi ketiratas. Nagu teises teemas kirjutasin, pole mina näinud ilusat selget pilti EW sõjameestest Wiklungi rattaga , millel oleks näha ketiratta kodardust AWMV. Näidake pilti ! Siis sellest keti laiusest. Ksf! Seemu võiks ära mõõta oma ketiratta laiuse. 3/16" ketiratta laius oleks midagi 4,8 mm ligi, 1/8" jämedalt 3 mm. Rootsi meesterataste ketirattad 1/8" ketile olid üldiselt sel ajal vast välimisest osast sinna 4,8 mm kanti ja treitud hammasosa kohalt 3 mm peale, 3/16" aga treimata.
Aga ka see, kui kett on olnud 3/16" ei anna veel kindlat viidet armee - rattale. (lisaks seda ei julge ka väita, et hilisemad, AWMV kodardusega rattad olid laia, 3/16" ketiga, kuigi loogiline oleks ja eriti, kui ksf! Seemu ja minu poollt viidatud ksf! Janise 26" - ratastega Wiklundid on laia ketiga olnud). Näiteks on mul üks naiste 30-ndate Vega ketiratas 3/16" laiusega ketile, tegelikult peaks teine selle aja Vega ka olema, peaks selle ketiratast vaatama...
Lenksudest...Olen vist näinud ainult seda varianti armee Wiklundide lenkse, milledel esipiduri varras käib läbi lenksutoru - see oleks nagu arvamuse järgi see hilisem, oletatava AWMV - kodardusega Wiklundide partii variant. Pildimaterjal aga (vist?) on ratastest 5-nurkse kodardusega ketirattaga ja esipiduri ajamivarras eespool lenksutoru (esimene, 30-ndate alguse partii Wiklundid).

Valdo jutule täpsustuseks, et piltidel on ju näha ka kaitseväelasi teiste firmade jalgratastega, mitte ainult Wiklundi omadega, aga need ilmselt sellised üksikud erandid, kuigi ühel pildil on terve kompanii - mahtu üksus eriti kirju rattapargiga (aga mis väeosa ja kas ikka KV, mitte KL mehed, seda ei julge hetkel väita, peab üle vaatama, mis kuued meestel seljas ja kaabud peas, kuigi oli vist ikkagi KV - vormid).
Vasta


Sõnumeid selles teemas
EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: valdo - 20-01-2011, 12:09 PM
RE: EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: kass - 21-01-2011, 11:00 AM
RE: EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: kass - 22-01-2011, 15:34 PM
RE: EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: Ostap Bender - 22-01-2011, 17:33 PM
RE: EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: seemu - 24-01-2011, 23:23 PM
RE: EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: seemu - 22-02-2011, 23:22 PM
RE: EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: valdo - 23-02-2011, 00:23 AM
RE: EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: kass - 23-02-2011, 11:01 AM
RE: EW sõjaväe jalgratta Wiklund jäänused, tõen. 1930ndad - Autor: seemu - 23-02-2011, 21:34 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne