22-01-2011, 15:34 PM
(21-01-2011, 11:00 AM)kass Kirjutas: Valdo jutule täpsustuseks, et piltidel on ju näha ka kaitseväelasi teiste firmade jalgratastega, mitte ainult Wiklundi omadega, aga need ilmselt sellised üksikud erandid, kuigi ühel pildil on terve kompanii - mahtu üksus eriti kirju rattapargiga (aga mis väeosa ja kas ikka KV, mitte KL mehed, seda ei julge hetkel väita, peab üle vaatama, mis kuued meestel seljas ja kaabud peas, kuigi oli vist ikkagi KV - vormid).
Torgin veel vanameistri teemat. Jalgrattamarkidest EW KV-s. Näiteks Mil. netis kirjutas foorumlane Igor, et 1.04.40 seisuga oli Pioneerpataljonis 6 jalgratast, neist 4 Wiklundi, 1 Husqvarna ja 1 Oja. Ka minu poolt viidatud pildil on ikkagi kaitseväelased , mitte kaitseliitlased, ja jalgrattaid seinast seina. Ka August Küttim on 31-l aastal kirjutanud - ...oleme valmistanud jalgrattaid Eesti ja Läti sõjaväele (viimases küll lätlased kahtlevad, vb millalgi kitsastel 20-ndatel ?).
On Valdo teinud ka 2 näpukat oma teema algatuses - ketirattal on tähed AWMV mitte AWMW. Millest üldse need tähed tulevad...Anton Wiklund, aga M ja V (oli küll millalgi Anton Wiklunds Velocipedfabrik, aga M ?).
Ja keti samm (5/8") on segi läinud laiusega 3/16" (ka minul kipub minema kiirustades

Lisaks võib rootsi lehelt lugeda, et Wiklundi tehase hääbumisele andis oma osa ka see, et armee hakkas jalgrattaid tasapisi tellima Husqvarnalt, sellest võiks aru saada, et Wiklundi tehas tootis ka teiste riikide (rootsi oma) armeede tarbeks jalgrattaid. Kas keegi rootslane kommenteeriks?
