01-02-2011, 19:16 PM
(27-01-2011, 21:41 PM)Basilio Kirjutas: Elektrikas pandi käima, tõmmati põka aisadest rihm pingule ja anti väntvõllile selline vuda peale, mis ületas vist maksimumpöördeidki! Ega see risu muidu käima ei läinudki, nöörist oli lootusetu. Kui tee peal välja suri, siis oli kööga. No see oli selline hardcore variant.
Siis peab ikka midagi totaalselt nässus olema, et sellise valuga ainult käivitub. Sellises olukorras on mõtekam starteri peale konstrueerimiseks kuluv aeg pühendada hoopis mootori korda tegemisele.
Kuna mul neid põkasid(MB1) on kuuri alla siginenud juba kolm tükki, siis omast kogemusest ütleks, et vene mootorite kohta käivituvad nad ikka suht hästi. Muidugi, suur loto ka, milline trehvab. Nimelt, see mis lumepuhuri küljes, käivitub ka alla -10 kraadi alati peaaegu esimese tõmbega. Läheb tunduvalt paremini käima, kui Husqvarna saag. Samas kahe teisega on selline asi, et külma ilmaga tuleb kakkuda ikka 5-10 korda, enne kui popsatab käima.
Nööri ma veel katki neil saanud ei ole, aga starteri vedrusid olen küll juba paar tükki vahetanud. Tundub, et need tänapäeva vene varuosadena müüdavad vedrud on täielik saast. Vist ülekarastatud. Viimasena sai pandud üldse seinakella vedru ja see paistab, et jäi pidama.
Samas, ilma vedruta saab ka ju ilusti käivitada, ainult nöör tuleb pärast igat tõmmet käsitsi sõrmedega poolile tagasi kerida.
Ei tea, kas vändaga oleks ka see mootor käivitatav. Mõtlen, et tal ju starteri poolel vabajooksu sidur väntvõlli otsas olemas. Sinna teha mingi hark, kuhu vända otsa paned. Vändast siis ketrad seni kaua, kuni käivitub ja siis võtad vända ära?
Kuigi originaal süsteem vist ikkagi parim.
Allpool pilt, kus MF70-le starter peale pandud. Starteriks traktori käivitusmootori oma.
Samas MF70 suurimaks probleemiks on vist niiskeks minev süütemähis, mis peab enne käivitust ahjuotsast läbi käima. Ja sellisel juhul ei aita starter ka, kui mähis ikka niiske ja sädet pole, siis ta käima ei lähe, ketra palju tahad.